Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

after school walk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• after school walk

3 Januari 2009 een mooie dag, heel mooi zelfs, kheb dan een nieuwe lens gekocht.
    5 Januari 2009 zeer koude dag, maar ook heel mooi, test numero uno van m'n nieuwe lens.

1 De eenzame vogel.

2 Mooi uitzicht.

3 de mooiste van allemaal (vind ik) de windtunnel

PS: bij de 2de foto dat is geen stof of zo die plek, maar alleen een vogel.
    PS2: thx aan mijn broer voor het rechtrekken van foto 1 en 2 (twas koud en kstond geen second stil zo bibberen dat ik deed).
    "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
    VePix.be is the place to be :-D.

Re: after school walk

Voor de eerste foto, spijtig dat je lens hier de beperkende factor was en je waarschijnlijk ook niet dichterbij kon of de vogel was weg. Nu stoort de achtergrond ook wat.

De tweede zegt me eigenlijk niet zoveel. Kleuren lijken niet optimaal. Valt misschien nog te verbeteren met nabewerking.
    Maar doe onderaan een stukje weg, kleuren in orde brengen en dit is mijn favoriet.

Bij foto drie vraag ik me af hoe de foto er had uitgezien als je net iets dichter of verder weg stond, zodat je de 2 bomen voor de ingang nog net wel of net niet erbij had staan. Nu heb je zo maar net een stukje erop staan.
    Ook hier kan nabewerking de kleuren misschien nog wat verbeteren.

EDIT:
    Ik heb foto 2 en 3 es door photoshop gehaald, en gemerkt dat je fotos de donkerste en lichtste waarden missen. Alleen al het contrast verhogen en ze zullen er beter uit zien. Daarnaast bevatten ze allebei wat veel blauw.
    Hieronder even een voorbeeld van hoe je foto er kan uitzien na enkele aanpassingen, om aan te tonen dat je compositie dik in orde is, maar dat er ergens iets mis is gegaan bij de belichting. [als je liever hebt dat ik deze foto weghaal, laat het mij dan maar weten]. Volgens mij kan je zo je laatste foto ook een deel opkrikken.

Last edited by molotovke; 10 januari 2009, 19:29. Reden: bewerking
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Derde foto is de mooiste. Misschien eens die "halve" bomen wegcroppen?

Comment

bij 3 was ik idd niet aan het opletten en nja uiteindelijk staan die bomen er nu op
        En voor de rest kan ik eigenlijk niets van nabewerking, maar ik denk dat ik dat eens ga vragen aan mijn broer om mij dat te leren, nu moet ik altijd alles doorsturen.

@ molotovke mooi gedaan zelfs de vogel weg, maar ligt dat aan het uploaden of iets anders ik weet het niet maar die lucht lijkt zo een beetje als een verduurde foto fzo iets.
        maar toch bedankt
        "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
        VePix.be is the place to be :-D.

Comment

Hier op mijn scherm ziet de lucht er goed uit. Niet zoveel kleur, maar ik vermoed dat dat toen ook niet het geval was. Op je originele foto had je teveel blauw, kijk maar naar de blauwe sneeuw.

De vogel in de lucht leek eerder op een vlek, dus die heb ik weggehaald.
          Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Working...
          X