Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanaf vandaag....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vanaf vandaag....

Schieten in RAW en spelen met de kleurtemperatuur en de saturatie. Of gewoon op het juiste moment naar buiten gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palmboom Bekijk bericht
      eerste is zeer geslaagd! hoe krijg je die lucht zo mooi blauw? ik ben ook enkele foto's gaan nemen van dit prachtige schauwspel maar mijn lucht is eerder grijsblauw dan helderblauw...

Ze zijn in JPEG geschoten......met de kitlens op 18 mm FL. F1 is getrokken op ST van 1/500, in Av op F8, ISO 100.. F2 is met zelfde kitlens op 18 mm FL, Av op F/10, ISO 100... Kleuren zijn heel lichtjes verzadigd, maar niet veel, ietsjes meer contrast toegevoegd, klein beetje gammacorrectie gedaan, en lichtjes verscherpt voor plaatsing op het net...De lucht was erg blauw, wat je gauw ziet bij dit zonovergoten , maar koude weer, hij is net na de middag getrokken, wat in de winter goed kan, in tegenstelling tot in de zomer, waar de zon dan wat al te fel schijnt.. Groetjes, Alex!

Comment

Alex, ik vind je eerste foto super. Mooie kleuren en mooie compo.
        Je hebt talent als beginner
        Groetjes Hilde
        http://hildeg.smugmug.com/

Comment

Over een tijdje krijg ik een gratis workshop van een bevriende pro-fotograaf, en mag ik es lekker tekeer gaan in zijn studio en daarbuiten, hopelijk steek ik dan nog es wat op... We gaan de studioflitserkes dan es VOL af laten gaan.. Wordt vast een gezellig dagje!!! (hij maakt best leuke foto's, althans dat vindt de krant van wakker nederland toch, dus ik hoop heel veel van hem te leren...)
          Last edited by Sjinouck; 11 januari 2009, 01:35.

Comment

Zoals al gezegd staan de bomen er wat te krapjes op. Voor de rest mooi scherp en zalige kleuren.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Sjinouck ge hebt ue entree hier goed gemaakt moet ik zeggen..

Mooie platen hoor zoals ervoren..Ik heb hier geen voorkeur maar met lichte voorsprong de eerste..Is het lekker warm?
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hildeg Bekijk bericht
                alex, ik vind je eerste foto super. Mooie kleuren en mooie compo.
                Je hebt talent als beginner:d
                Geweldig.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Alex, als de groten er zich mee gaan moeien dan weet je toch genoeg
                  knappe platen man
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                    terechte opmerking ...

nog iets toe te voegen aan mijn platen, waar ik wat mee kan?? Hij staat immers in beginnershoek.. alvast bedankt! (ieder goedbedoeld advies, waar ik mee verder kom is van harte welkom!!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                      nog iets toe te voegen aan mijn platen, waar ik wat mee kan?? Hij staat immers in beginnershoek.. alvast bedankt! (ieder goedbedoeld advies, waar ik mee verder kom is van harte welkom!!)
                      de discussies over wat waar te plaatsen hangen me eerlijk gezegd de strot uit ; dat moet toch iedereen conform aan de forumregels voor zichzelf uitmaken - een en ander doet me denken aan een fotoclub waar enkel de stichters het onder mekaar regelen - misschien best eens een kijkje nemen op dutchphotozone , dan zie je dadelijk wat er gebeurt bij dergelijke discussies - het bezoek aan deze laatste site is naar mijn mening veel veel lager dan op belgium digital terwijl het toch een nationale site is - het oeverloos gediscussieer schrikt een hoop mensen, die toch wel goede foto"s maken af en ze verlaten bd voor altijd zodat er uiteindelijk nog dat kleine clubje overblijft - maar ja wie ben ik om hierover een mening te geven - wou dit maar even kwijt
                      nikon coolpix s9100

Comment

Ja jong ge moet effe duidelijk zen he...waar gaat ge nu slapen de volgende winter...
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Ja jong ge moet effe duidelijk zen he...waar gaat ge nu slapen de volgende winter...

zo kom ik natuurlijk nooit in showcase..

Comment

zo kom ik natuurlijk nooit in showcase..
                            Moet dat dan?
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Moet dat dan?
                              sinds ik in beginnershoek post, niet meer nee,

Comment

Working...
                              X