Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaventem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zaventem

Ik heb een canon 450D toestel en ben verleden week voor de eerste maal foto's gaan maken in Zaventem, wat mij zeer goed mee gevallen is, de foto's waren goed gelukt. Ik heb gebruik gemaakt van volgende lens: Sigma DG 120-400mm 1:4.5-5.6 APO HSM.
    Hierbij een resultaat.

deze heb ik een beetje bewerekt
    Last edited by erictuur; 2 januari 2009, 18:01.

Re: Zaventem

ik mis precies wat scherpte?kan fout zijn, maar heb toch scherpere foto's gezien...
    voor de rerst, mooie foto's, als je nog eens terug gaat kan je ook eens een foto nemen van een vliegtuig dat net van de grond gaat, die met zijn achterwielen nog op de grond zit ofzo.

Comment

Hier valt zeker iets mee aan te vangen!
      Je platen zullen wel veel beter tot hun recht komen als je ze nog wat had nabewerkt.
      Levels aanpassen, iets meer saturatie, een tikje contrast verhogen... En het belangrijkste: scherpte masker!

Als voorbeeld heb ik snel de eerste door photoshop gehaald*:

Grtz,
      Palladio

*: uiteraard verwijder ik 'm als je dat wil; dit is puur als voorbeeld en naar eigen smaak aangepast.
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

""Levels aanpassen, iets meer saturatie, een tikje contrast verhogen... ""

Ik ben ook een beginner, die hier veel hoopt te leren.
        Mag ik daarom vragen wat levels aan passen en saturatie betekent?
        Contrast versta ik al.
        Groetjes van Blikvanger

http://blikvanger.aminus3.com

Comment

De tweede (bewerking) is veel beter. Het gemis aan scherpte komt dus waarschijnlijk door de verkleining.

Betreffende de post zelf: de foto's mogen aan de langste zijde maximaal 900 pixels zijn. Een kleinere foto (de eerste twee dus) bemoeilijkt de beoordeling.
          www.elwee.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boomklever Bekijk bericht
            Ik ben ook een beginner, die hier veel hoopt te leren.
            Mag ik daarom vragen wat levels aan passen en saturatie betekent?
            Wat uitleg over de levels vind je onder andere hier en hier.

Saturatie is een ander woord voor verzadiging, een tool waarmee je dus de intensiteit van de kleuren kan regelen. Een zoekopdracht bij google naar saturation photoshop zal je weer een heel eind verder brengen.
            Ook de zoekfunctie van dit forum helpt je zeker op weg.

Grtz,
            Palladio
            You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Tenx
              Groetjes van Blikvanger

http://blikvanger.aminus3.com

Comment

ik volg met wat hierboven gezegd is. Pas je nog even je 3de foto aan want deze is te groot langste zijde is max 900 pixels.

Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

Comment

Working...
                X