Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn december-challenge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn december-challenge

Hieronder nog enkele andere foto's in mijn december-challenge-reeks, het waren er in totaal een 40-tal waarbij ik had geoefend met verschillende instellingen en posities van de camera. Wat had er anders, betere gekunnen? Waar moet ik op letten? Heb ik de juiste eruit gepakt voor de challenge inzending of beter een andere gekozen?
    Mijn geïmproviseerde "studio" is het werkblad in de keuken met 2 zwarte papieren als achter- en ondergrond. De naam "studio" verre van waardig Ma ja, je moet ergens uw ding doen. Foto's zijn uit de hand getrokken bij (toen nog) gebrek aan een statief, wat ik ondertussen dus wel onder de kerstboom heb gevonden... weeeee!

De opstelling is vrijwel hetzelfde gebleven door heel de reeks. De positie van de camera veranderde wel. Ik heb aan de foto's hieronder niets in PS gedaan, enkel de eerste een klein beetje gecropped wegens een vlekje dat er niet moest zijn aan de zijkant.

Eerst probeerde ik het zo, maar dit gaf me nooit echt een goed gevoel. De focus op de lepel. Er staan ook vieze vingers op de fles

Dan ging ik over tot het trekken van foto's uit de hoogte. Deze vond ik net iets te fel.

Dit vind ikzelf een mooie foto. Het donkere trekt mij aan. Spijtig genoeg heeft de foto te weinig plek aan de lepel onderaan.

Re: Mijn december-challenge

vond de foto die in de challenge stond de beste

(en ja ik heb ook geen mini studio en doe het in de keuken met wat zwart papier of dergelijke voor mijn foto's te maken. meestal op het vuur waar je dan nog een beetje licht hebt van bovenaf als je me voor deze challenge had zien knoeien alles onder water en zout
    het ijs smolt veel te vlug weg)
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Ik denk dat er velen onder ons zijn die zich behelpen met zwart papier of stof en kartonnen dozen en dergelijke om een 'mini-studio' in elkaar te flansen en de resultaten mogen er ook zijn.

Ik vond ook de challenge inzending de betere boven de hier geposte varianten.

Ik zou wel nog een blad wit papier (buiten beeld) toevoegen als 'reflector' om de harde schaduwen te milderen.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Bedankt voor de snelle reacties

Een doos hmmm! Dat is eens een goed idee. Daar heb ik nog niet aan gedacht (Weer een beetje groen achter mijn oren weg nu)
        En dat wit papier ga ik zeker ook uitproberen!

Ik vind eerlijk gezegd het knoeien in de keuken wel zijn charmes hebben hihi. Roeien met de riemen die we hebben. Ik heb achter mijn vuur zo'n soort Inox plaat tegen kookspatters. Die geeft ook leuke effecten heb ik al ondervonden.
        Spijtig genoeg zijn het nog vaak geluks-en toevalseffecten ipv bewust gedane dingen.

Comment

Working...
        X