Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Sinds héél kort volg ik een cursus digitale fotografie. Ik wilde graag jullie mening over deze foto. Ik zou zeggen "shoot"
Enkele eigenschappen
Canon EOS 400D
F5,6
1/30
iso 100
Hey welkom op het forum,
Voor je eerste foto vind ik het wel goed hoor.
Ik ga enkele opmerkingen geven ook:
1/30 is iets te traag om uit de hand te werken(bewegingsonscherpte), het is niet zo heel licht daar dus je had beter op 200 iso gewerkt. Dan had je sluitertijd 1/60 geweest.
Ik gebruik 100 iso zelf ook veel te graag maar eigelijk is dat voor helder en zonnig weer.
Verder ga je bij een diafragma van 5.6 geen scherpte over heel de foto kunnen bekomen maar als je bv f11 had genomen was je sluiter nog trager geweest (iso nog meer verhogen). Dan als laatste, op het midden van pad gaan staan maar dat is enkel mijn eigen mening.
Veel succes nog!
Wat een dag, alles in schoonheid
Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900
Dat van het licht heb je blijkbaar al geleerd en goed begrepen op de cursus.
Verder kan ik alleen maar bevestigen wat Detlef al vertelde.
Het is wel niet echt een spannen onderwerp.
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Comment