Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sleepbootje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sleepbootje

Vandaag lekker koud, maar zonnig, tijd voor een goede wandeling op de Kalmthoutse Hei. Dat was buiten onze noorderburen gerekend die talrijk aanwezig waren en geen parkingplekje voor mij hadden vrijgelaten.
    Rechtsomkeer en dan maar naar de haven gereden. Op zondag is het er wreed rustig, maar kon toch deze boot zien vertrekken. Hij was jammer genoeg sneller vertrokken uit zijn ligplaats dan ik mijn spullen kon nemen en daardoor het begin gemist. (Vreemde instellingen zijn het gevolg van snel te willen zijn en eerst te klikken en dan pas instellingen te veranderen na de nachtelijk shoot )

Re: Sleepbootje

2e vind ik nog het beste, eea komt wel nogal blauwachtig over op mijn beeldschermpje..

Comment

Tweede vind ik inderdaad de mooiste, maar witbalans staat blijkbaar niet correct.
      Groeten,
      Steph

Comment

Ik heb ook boten gezien vandaag, maar mijne was ne blauwe

Zoals je zegt de instelling he, witbalans niet helemaal correct maar verder vind ik het wel goed. Het kan gezichtsbedrog zijn maar de fotos lijken me wat scheef te staan.
        Wat een dag, alles in schoonheid
        Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Zoiets is dus niet makkelijk... Ik heb een gelijkaardige foto van een baggerschip, met nagenoeg dezelfde kleuren, in mijn vakantiefoto's van 2008 zitten.

Probleem is "het wit". Het oranje en het blauw gaan heel goed samen, maar door het moment van de dag en de weersomstandigheden, moet je, om geen uitgebrand wit te hebben, serieus gaan onderbelichten. M.a.w. da's meteen de reden waarom de tweede foto waarschijnlijk als beste ervaren zal worden, omdat er bijna geen wit, dat toch enorm de aandacht trekt, in zit, samen met de omgeving die er bij opstaat.

'k Vind ze toch niet slecht, met een iets betere tweede. Ze mogen ietwat scherper en nog een beetje rechtgezet.
          Last edited by FestinaLente; 28 december 2008, 20:21.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ik heb een beetje in PS geprobeerd om het te verbeteren. Of het echt beter is laat ik aan jullie over.
            1) recht gezet
            2) tikkeltje scherper (niet te scherp nu?)
            3) het blauw proberen te verminderen. Nieuwe knop ontdekt in PS Maar nu ziet het precies te groen? ('k ben toch zo'n kluns)

Als deze beter is qua kleur, zal ik proberen om de andere ook minder blauw te maken.

Comment

Het beeld komt veel te koel over dus je blauwe tinten iets te veel naar mijn mening. Al is het al veer beter dan de vorigge.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Inderdaad, de kleuren. Ik heb in deze omstandigheden ook steeds moeilijkheden. Onderbelichten zegt Festina Lente en dat zal wel juist zijn. Maar hoeveel hé?
                Kan het zijn dat de censor ook eens een kuisbeurt mag krijgen? (1e foto in het midden)
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Kan het zijn dat de censor ook eens een kuisbeurt mag krijgen? (1e foto in het midden)
                  oh, eerste keer dat ik dat zie. Heb pas mijn nieuwe lens en nog maar 2 keer verwisseld eigenlijk. Waarschijnlijk iets vuil er mee tussen gekomen? Of kan dat op een andere manier ook?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Als deze beter is qua kleur, zal ik proberen om de andere ook minder blauw te maken.
                    Of ie beter is, kan je makkelijk zelf bekijken door de volgende techniek toe te passen:

Handig om te vergelijken is dit draadje tweemaal openen, op twee verschillende bladzijden in Explorer 7. Op het eerste blad scroll je de eerst ingezonden foto met de bovenzijde tot tegen de menubalk; op het tweede blad doe je hetzelfde met de verbeterde foto.
                    En dan maar beurtelings klikken op die twee tabjes.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                    X