Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vroeg uit bed!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vroeg uit bed!!



    Graag info wat jullie hier van vinden?



    ik hou van dit soort foto,s
    Last edited by Gijsbertjan; 26 december 2008, 13:57.
    Sony A300 alfha Tamron lens 200 mm

  • #2
    Re: Vroeg uit bed!!

    Ik ook! Het vroege opstaan zeker de moeite waard!
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

    Comment


    • #3
      Re: Vroeg uit bed!!

      eerste de voorkeur, vind de takjes rechts en toevoeging.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vroeg uit bed!!

        zon had wel iets minder centraal mogen staan, mss als je wat meer achteruit was gaan staan,(indien mogelijk) had je de boomkruin ook nog meegehad.. (heb het nu over de 2e he?, want die heeft n.l. mijn voorkeur..)

        Comment


        • #5
          Re: Vroeg uit bed!!

          Awel seh, ik ben stikjaloers op al diegene die zo lekker vroeg eens de natuur in kunnen trekken..wat een schoon plaatjes!
          En ik maar werken , om me dan te moeten spoeden voor wat foto's..ik ga me ziek melden denkik! hahaha (grapke heh)
          eerste heeft ook mijn voorkeur...

          Mvg
          Canon EOS 450D (15/12/08)
          Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
          Statief : Velbon Sherpa 450R

          Comment


          • #6
            Re: Vroeg uit bed!!

            Als je nu net iets vroeger opstaat, kan je een ander standpunt innemen, en van een goed beeld een heel goed beeld maken...
            Wat ik bedoel... m.i. staat er te veel op deze beelden. Dat er een voorgrond opstaan, ok, maar die mag geen vragen oproepen. De gsm-mast achter de boom hoort niet thuis in een beeld als dit, evenmin als het gebouw op de voorgrond.

            Comment


            • #7
              Re: Vroeg uit bed!!

              Jamaar...binnenkort gaan die GSM-masten wel overal deel uitmaken van het horizonspektakel en/of landschap, dat doen ze nu trouwens ook al. Moeten we dus voor eeuwig blijven shoppen?? Mogen we ze dan niet dulden in de foto?
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

              Comment


              • #8
                Re: Vroeg uit bed!!

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Als je nu net iets vroeger opstaat, kan je een ander standpunt innemen, en van een goed beeld een heel goed beeld maken...
                Wat ik bedoel... m.i. staat er te veel op deze beelden. Dat er een voorgrond opstaan, ok, maar die mag geen vragen oproepen. De gsm-mast achter de boom hoort niet thuis in een beeld als dit, evenmin als het gebouw op de voorgrond.
                Ik zal morgen op nieuw doen dan neem ik de trap mee en die gsm mast zaag ik even weg maar je hebt gelijk!

                morgen ga ik weer op pad welke iso waarde zal ik nemen ik denk 300 a 400 en zonder flis natuurlijk wand ik vind dat de opkomst alleen moet zien met me eens ?
                Sony A300 alfha Tamron lens 200 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Vroeg uit bed!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Jamaar...binnenkort gaan die GSM-masten wel overal deel uitmaken van het horizonspektakel en/of landschap, dat doen ze nu trouwens ook al. Moeten we dus voor eeuwig blijven shoppen?? Mogen we ze dan niet dulden in de foto?
                  We kunnen ook vragen of ze ze wegen halen , moet toch kunnen mmm , tja er zal niets anders op zitten shoppen maar!
                  Sony A300 alfha Tamron lens 200 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vroeg uit bed!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney Bekijk bericht
                    Awel seh, ik ben stikjaloers op al diegene die zo lekker vroeg eens de natuur in kunnen trekken..wat een schoon plaatjes!
                    En ik maar werken , om me dan te moeten spoeden voor wat foto's..ik ga me ziek melden denkik! hahaha (grapke heh)
                    eerste heeft ook mijn voorkeur...

                    Mvg
                    helemaal mee eens ik vind de eerste ook beter!
                    Last edited by Gijsbertjan; 29 december 2008, 16:09.
                    Sony A300 alfha Tamron lens 200 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vroeg uit bed!!

                      [QUOTE=Gijsbertjan;2095455]Ik zal morgen op nieuw doen dan neem ik de trap mee en die gsm mast zaag ik even weg


                      Als je die mast weg doet kan ik dan nog telefoneren???????

                      mvg duindistel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vroeg uit bed!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                        Jamaar...binnenkort gaan die GSM-masten wel overal deel uitmaken van het horizonspektakel en/of landschap, dat doen ze nu trouwens ook al. Moeten we dus voor eeuwig blijven shoppen?? Mogen we ze dan niet dulden in de foto?
                        Ik zeg niet dat je hem weg moet shoppen... gewoon een plaats kiezen waar er geen staat.

                        Je mag ze dulden in een foto, en een foto van een gsm-mast bij zonsopgang kan zelfs een booeiend beeld zijn. Hier echter kies je voor een landschap met een boom bij zonsopgang. In die boom staat de gsm-mast. Het is eerder dat dat stoort dan dat hij er staat.

                        morgen ga ik weer op pad welke iso waarde zal ik nemen ik denk 300 a 400 en zonder flis natuurlijk wand ik vind dat de opkomst alleen moet zien met me eens ?
                        Wat is er mis met ISO 100 ? Je zal, mits je naar het licht fotografeert, ga je toch een aanvaardbare sluitertijd halen.
                        Afhankelijk van of je alles scherp wil of niet, bepaal je je diafragma en het scherpstelpunt. F8 / F11 lijkt me aangewezen voor dit soort beelden, waardoor je een aanzienlijke scherptediepte krijgt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vroeg uit bed!!

                          @ festina lente. Ik heb ook niet gezegd dat je geen plaats mag zoeken dat die mast "niet" in de weg staat, neen die plaats moet je zoeken maar als hij er nu staat en je hebt geen andere plaats...??

                          Je hebt gelijk hoor maar op een zeker moment gaan we niet anders meer kunnen dan alle rotdingen die niet in de natuur horen te dulden...hoogspanning...GSM Masten...schouwen...(neen die gaan ze afbreken voor de CO2 normen)...
                          Last edited by perman; 26 december 2008, 23:12.
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vroeg uit bed!!

                            Bedankt weer een hoop geleerd
                            Last edited by Gijsbertjan; 29 december 2008, 16:19.
                            Sony A300 alfha Tamron lens 200 mm

                            Comment

                            Working...
                            X