Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haven van Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • haven van Antwerpen


    info: foto met grote lensopening genomen waardoor het hekwerk onscherp of bijna onzichtbaar wordt, daarom misschien in het midden wat lichter van kleur




    hier enkele eerste foto's met mijn Eos Canon 400 D
    Last edited by IngridVD; 25 december 2008, 12:59.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: haven van Antwerpen

    3 mooie foto's

    Comment


    • #3
      Re: haven van Antwerpen

      zijn zeker mooie!

      Comment


      • #4
        Re: haven van Antwerpen

        Mooi! Wil zelf daar ook nog eens gaan shooten. Succes verder

        Comment


        • #5
          Re: haven van Antwerpen

          tweede is goed.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: haven van Antwerpen

            Voorkeur voor de tweede. Bij De eerste komt op mijn scherm (laptop) het roest nogal onnatuurlijk oranje over. De derde lijkt een beetje scheef te staan.
            www.elwee.net

            Comment


            • #7
              Re: haven van Antwerpen

              Ik zag de tweede en had iets van "wooow, die is fijn!"

              Comment


              • #8
                Re: haven van Antwerpen

                Hmmm, volgens mij heb je niet veel aan de reacties die tot dusverre zijn gepost.

                Laat ik bij de tweede beginnen. Dat is een fijn beeld. Fraaie kleuren, een goede compositie. Onder in het beeld is vrij veel zwart, dat is een beetje jammer. Misschien een idee een stukje van de onderzijde af te halen.

                De derde foto is van hetzelfde onderwerp als de tweede. De kleuren zijn minder, de compositie minder plezierig. Dat maakt de keuze voor de tweede foto gemakkelijk.

                Bij de eerste foto lijkt het alsof je niet goed je verhaal kwijt kon. Het lijkt me dat je gaat voor de roestige voorwerpen, met de fraaie vormen en kleuren. Voorgrond en achtergrond zijn evenwel nadrukkelijk aanwezig in de foto. Daardoor is de balans in de foto weg. De balans krijg je waarschijnlijk wel door te focussen op de roestige voorwerpen of door voor- en achtergrond veel minder nadrukkelijk aanwezig te doen zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: haven van Antwerpen

                  allemaal bedankt voor jullie reactie, tondirven, bedankt voor de tips, zo leert men wat bij, de eerste foto heb ik wat meer info gegeven, maar klopt had enkel op de vijzen moeten richten, maar al doende leert men, en het was ook om te testen of het wel lukte om die omheining zo goed als onzichtbaar te krijgen
                  Last edited by IngridVD; 25 december 2008, 13:07.
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: haven van Antwerpen

                    2de vind ik het leukste , al vind ik ze alledrie wel tof ...
                    Volgende keer een bb-gun meenemen om wat van die lelijke tl-verlichting teniet te doen mja dat is echt muggenziften en kan je niets aan doen..
                    Leuke shoot van jou toch altijd heh! doe zo voort!

                    Mvg
                    Canon EOS 450D (15/12/08)
                    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                    Statief : Velbon Sherpa 450R

                    Comment


                    • #11
                      Re: haven van Antwerpen

                      Oorspronkelijk geplaatst door tondirven Bekijk bericht
                      Hmmm, volgens mij heb je niet veel aan de reacties die tot dusverre zijn gepost.

                      Laat ik bij de tweede beginnen. Dat is een fijn beeld. Fraaie kleuren, een goede compositie. Onder in het beeld is vrij veel zwart, dat is een beetje jammer. Misschien een idee een stukje van de onderzijde af te halen.

                      De derde foto is van hetzelfde onderwerp als de tweede. De kleuren zijn minder, de compositie minder plezierig. Dat maakt de keuze voor de tweede foto gemakkelijk.

                      Bij de eerste foto lijkt het alsof je niet goed je verhaal kwijt kon. Het lijkt me dat je gaat voor de roestige voorwerpen, met de fraaie vormen en kleuren. Voorgrond en achtergrond zijn evenwel nadrukkelijk aanwezig in de foto. Daardoor is de balans in de foto weg. De balans krijg je waarschijnlijk wel door te focussen op de roestige voorwerpen of door voor- en achtergrond veel minder nadrukkelijk aanwezig te doen zijn.
                      Ik sluit me hierbij aan... maar voor mij moet er onderaan het tweede beeld niet echt iets af. Ook het donkere vlak speelt m.i. mee in de compo en het geheel.
                      Eerste heeft m.i. een te egale belichting. Kan je in een dergelijk beeld een schaduwspel inbrengen (ander tijdstip van de dag), kan het m.i. veel grafischer overkomen en beter worden.
                      Derde is, hoewel hij niet veel verschilt van de tweede, veel rommeliger. Kleine details storen in dat beeld.

                      Comment

                      Working...
                      X