Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstboom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerstboom

    Ben nieuw hier en is voor mij de eerste keer dat k een digitaal reflex gebruikt

    mijn eerste fotoke met de nieuw reflex toestel..



    Nikon D60
    Diafragma: f/8
    Sluitertijd: 4sec
    ISO-100

    moet nog heel veel leren want alles is nu digitaal, de andere was analoog reflex en de nieuwere was gewoon een simpele digike (sony H5) dusja...
    Nikon D60 + AF-S DX VR NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6G + AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6.

  • #2
    Re: Kerstboom

    lijkt een blauwe schijn op te zitten en beetje donker hier en daar (witbalans of komt het door de kerstverlichting?!)
    Maar toch een leuk sfeertje hoor! Zeker als eerste post de moeite

    ps: van wie mocht jij je kerstkado'ke al opendoen!? foei!

    goed begonnen hoor, zeker zonder wat 'digitale' voorkennis , misschien 1 puntje, spijtig van het hoekje vd stoel (links) , maar dat zijn kleine foutjes die makkelijk weg te werken zijn.

    ohja en welkom op het forum heh !


    Mvg
    Last edited by looneycooney; 23 december 2008, 19:51.
    Canon EOS 450D (15/12/08)
    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
    Statief : Velbon Sherpa 450R

    Comment


    • #3
      Re: Kerstboom

      dank je, ja eigenlijk schijnt de verlichting wel wat blauw (leds) , daarom mss dat er een blauwe schijn is. Zal er op letten alvast net zoals de stoel die er een stukje op staat.

      Kerstkadeautjes ligge er nog onder Deze was gewoon nodig wegens defect andere.

      Dank u voor de verwelkoming, hopelijk kan k hier heel veel leren!

      mvg
      Nikon D60 + AF-S DX VR NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6G + AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6.

      Comment


      • #4
        Re: Kerstboom

        Zorg alvast dat de boom volgend jaar ietwat lager staat, want die daar vanboven in de top heeft maar weinig plaats meer
        En inderdaad de kleuren (aan te passen in PS via curven en grijspipet) zijn niet echt dat.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Kerstboom

          Als 't uwe eerste foto is... wel ja, dan is de Kerstman u waarschijnlijk heel gunstig gezind geweest .

          Scherpte is goed, maar 't is moeilijk zoiets goed te brengen, zonder technische problemen. De boom staat er goed op, maar de stal is duidelijk overbelicht.
          Of dit anders kan, weet ik niet... misschien iets onderbelichten en inflitsen op 't tweede gordijn. Je behoudt de sluitertijd (iets minder vanwege de onderbelichting) en de flash gaat het geheel wat oplichten. Wel een beetje spelen met de witbalans dan.

          Is F8 een bewuste keuze ? En zo ja, waarom ?

          Comment


          • #6
            Re: Kerstboom

            de iso had k op 100 late staan omdat k geen ruis wou, zeker omdat de ruimte pikdonker was en aleen de kerstverlichting licht geeft, de diagfragma heb k gekozen na meerdere foto's te nemen zowel een hoger waarde (kleine opening) als een kleiner waarde (groeter opening). De F/8 gaf mij de beste beeldopname en toch niet zoveel licht als je in werkijlheid ziet, je ziet de details nog een beetje er rond en van de boom zelf.

            Was een andere keuze mss beter?
            Nikon D60 + AF-S DX VR NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6G + AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6.

            Comment


            • #7
              Re: Kerstboom

              Oorspronkelijk geplaatst door Tor Y. Bekijk bericht
              Was een andere keuze mss beter?
              Nee hoor... Ik denk dat het een goede keuze was, de F8. Ik zal 't simpel uitleggen. Op F8 zijn de meeste lenzen, zeker kitlenzen, op zijn scherpst. Volopen hebben die vaak een diafragma van F5,6. Eén stop diafragmeren (dichtknijpen) is dus F8, en levert meestal een scherper beeld op.
              Het is en blijft toch jammer van de overbelichting in de stal, die toch een aanzienlijk vlak vertegenwoordigt.

              Comment

              Working...
              X