Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eendjes aan het water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eendjes aan het water

    Hey !
    Ik ben vandaag mijn vriendjes gaan bezoeken met een statiefje in de hand!
    +- zelfde omstandigheden als vorige keer (afstand , bewolking, etc) .
    Een duidelijk verschil ook met/zonder statief , oordeel zelf : *eendjes waren ineens aan het vechten en was nog net op tijd met de snelle sluitertijd.

    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 250,00 mm (Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 1600
    Compensation: EV 0/1


    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 250,00 mm (Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 1600
    Compensation: EV 0/1
    deze is scheef , had er even niet opgelet...

    hier krijgt de ruziemaker een ferme rechtse uitgedeeld en daarna kreeg hem de hele bende achter zich : (geen perfect foto maar vond het moment leuk )

    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 250,00 mm (Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/100 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 1600
    Compensation: EV 0/1

    Zeker voor herhaling vatbaar tegen het weekend, dan ga ik eens rond die hele vijver verkennen voor een betere staanplaats.

    ps: wel is er vrij veel ruis te zien , vermoedelijk weeral een foute instelling gebruikt (tehoge iso gebruikt vermoedelijk ook al) en het feit vd full out zoom met deze lens , maar daarom zijn we hier in het beginnershoekje heh!
    Vind het wel een hele uitdaging om op al die instellingen te letten , tekort aan tijd doet er wel veel aan, mja ik moet nog leren 1 goede foto te maken ipv 10 half gelukte..kwestie van ervaring allicht



    Mvg
    Last edited by looneycooney; 22 december 2008, 17:44.
    Canon EOS 450D (15/12/08)
    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
    Statief : Velbon Sherpa 450R

  • #2
    Re: Eendjes aan het water

    Hi,

    de ruis is afkomstig omdat je een te hoge ISO gebruikt: 1600.
    Probeer eens met jouw ISO naar 100, 200 of 400 te zetten, afhankelijk van de hoeveelheid licht.
    Vergeet ook niet om je foto's recht te trekken. De foto's zijn nogal scheef getrokken.

    greets,
    Tim

    Comment


    • #3
      Re: Eendjes aan het water

      Duidelijk al veel beter dan je eerste.
      Hier zie je duidelijk de voordelen van een statief.
      Qua ruis vind ik dat het al bij al goed mee valt, toch op dit formaat.
      Jammer van het weer waardoor je doffe kleuren hebt.
      Ene BTW, je instellingen zijn goed hoor, scherpte ook.
      Volgende keer bij zonnig weer foto's maken

      Grtz, RF


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Eendjes aan het water

        Is al veel beter dan de vorige Goed gedaan hoor!! volg voor de rest mijn voorgangers!

        Comment


        • #5
          Re: Eendjes aan het water

          idd , die iso , snap niet waarom ik er niet aan gedacht heb , normaal neem ik ze op verschillende iso-waarden ..haast en spoed...
          God ja, de zon , waar is die toch heh?! , vond het wat duur om een nieuwe te kopen
          ivm de horizon ..hmm je hebt gelijk idd, ook hier weeral niet op gelet , tnx voor de goede kritiekpuntjes

          Bedankt voor de leuke replies !

          Mvg
          Canon EOS 450D (15/12/08)
          Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
          Statief : Velbon Sherpa 450R

          Comment


          • #6
            Re: Eendjes aan het water

            Amaai ! Merkelijke vooruitgang tegen vorige keer. Goed gedaan !
            Volgende keer nog een beetje de iso omlaag en de zon meenemen en 't worden toppers.
            De 1ste is trouwens volgens mij de beste.
            Marleen
            It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
            http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

            Comment


            • #7
              Re: Eendjes aan het water

              wel iets beter, dat zie je ook zelf denk ik
              #1 is de beste, imo nog iets croppen
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Eendjes aan het water

                idd heb je gelijk in , zal het straks even croppen
                Mja nu zou ik iedereen een statief willen aanraden! idd een zeer waardevol accessoire

                Mvg
                Canon EOS 450D (15/12/08)
                Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                Statief : Velbon Sherpa 450R

                Comment


                • #9
                  Re: Eendjes aan het water

                  Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney Bekijk bericht
                  idd , die iso , snap niet waarom ik er niet aan gedacht heb , normaal neem ik ze op verschillende iso-waarden ..haast en spoed...
                  God ja, de zon , waar is die toch heh?! , vond het wat duur om een nieuwe te kopen
                  ivm de horizon ..hmm je hebt gelijk idd, ook hier weeral niet op gelet , tnx voor de goede kritiekpuntjes

                  Bedankt voor de leuke replies !

                  Mvg
                  In dit geval moest je wel met ISO1600 werken omdat anders je sluitersnelheid niet snel genoeg zou geweest zijn voor de snelle eendjes.

                  Foto's zien er mooi uit, vooral de eerste, daar lijken de kleuren mooier te zijn dan bij de 2 andere.

                  grts
                  Groetjes

                  CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eendjes aan het water

                    je zou eens een zak brood mee moeten nemen Dat doet wonderen. Voordat je het weet heb je een kolonie zwanen, meeuwen en andere watervogels tot je beschikking.
                    Op je buik gaan liggen en wachten.
                    Uiteraard wel schieten als het brood op is en niet meer in het water ligt.
                    Bij dieren is het een kwestie van geduld hebben. Ik heb soms wel eens uren in het bos gezeten met min 5, voor die ene spechtfoto. Maar je geduld wordt meestal beloond.

                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eendjes aan het water

                      idd KevinC die eerste is een een stuk scherper , ik had er nog zo'n paar , maar niet met zo'n leuke acties vd eendjes en wilde ze een beetje een verhaaltje meegeven
                      Nooit gedacht dat ik de eendjes zo leuk zou vinden , tot je ze eens enkele uurtjes in het oog houd..zeer toffe beestjes
                      Leuke tips trouwens MadMax ..brood idd, goed idee en ik gooi wekelijks wel wat brood weg..handig!
                      toffe foto's trouwens in die link
                      eh voila beetje aangepast :

                      *heb nieuw profiel met pixel-editor op basis van deze foto om een instelling te krijgen om onder deze omstandigheden foto's te trekken..opmerkelijk hoeveel beter het feitelijk nog kan! maar dat is voor volgende keer...
                      Mvg
                      Last edited by looneycooney; 24 december 2008, 00:14.
                      Canon EOS 450D (15/12/08)
                      Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                      Statief : Velbon Sherpa 450R

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eendjes aan het water

                        Opmerkelijke resultaatsverbetering. Wat gaat dat worden als je eenmaal voor hun dagelijks brood gaat zorgen?
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eendjes aan het water

                          hehe ja , ben ook benieuwd..here comes the Duckman!
                          Nadat ik wat met die software heb gespeeld is me wel duidelijk geworden , dat het nog aardig beter kan .Vooral de kleuren , de scherpte en belichting.
                          Heb het profiel opgeslaan nu en zal het eens uitproberen in de komende dagen.
                          Wel toffe feature feitelijk dat je adhv een bestaande foto , die je bewerkt een 'canon pixel-style' profiel kan saven , die je trouwens veel beter zelf kan maken .
                          Eens zien wat die software kan bijbrengen heh .

                          Ik hoop ook vooral dat ze me het brood gaan zien gooien , want is toch een ferme afstand en ze verschieten vd minste beweging of geluid wat uit die bosjes aan de oever komt...


                          Mvg
                          Last edited by looneycooney; 24 december 2008, 00:11.
                          Canon EOS 450D (15/12/08)
                          Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                          Statief : Velbon Sherpa 450R

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eendjes aan het water

                            Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney Bekijk bericht
                            idd KevinC die eerste is een een stuk scherper , ik had er nog zo'n paar , maar niet met zo'n leuke acties vd eendjes en wilde ze een beetje een verhaaltje meegeven
                            Nooit gedacht dat ik de eendjes zo leuk zou vinden , tot je ze eens enkele uurtjes in het oog houd..zeer toffe beestjes
                            Leuke tips trouwens MadMax ..brood idd, goed idee en ik gooi wekelijks wel wat brood weg..handig!
                            toffe foto's trouwens in die link
                            eh voila beetje aangepast :

                            *heb nieuw profiel met pixel-editor op basis van deze foto om een instelling te krijgen om onder deze omstandigheden foto's te trekken..opmerkelijk hoeveel beter het feitelijk nog kan! Vooral ivm kleurer etc
                            Mvg

                            is heel mooi hoor!! (geef ons heden ons dagelijks brood, zeiden de duckies..)

                            Comment

                            Working...
                            X