Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto's met canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste foto's met canon 450D

    Eindelijk terug een spiegelreflex. Jaren met een Bridgeke gewerkt, en dan nu terug klaar voor het betere werk. Direkt een fikse wandeling, het weer was afgrijselijk, geen streepje zon, de belichting en scherpte zijn dus navenant.
    Graag kommentaar en raad !
    Zal nog veel moeten oefenen



    1/80 sec
    f 5.7
    51 mm
    iso 200



    1/200 sec
    f 6.4
    200 mm
    iso 800



    1/80 sec
    f 6.4
    200 mm
    iso 200


    De tweede is wat onscherp aan de onderkant, maar ik vond de weerspiegeling plezant.

  • #2
    Re: eerste foto's met canon 450D

    Bij de eerste mis ik algehele scherpte weet niet waar je scherpstelpunt ligt. Bij de tweede, als je de weerspiegeling wel mooi vond had je daar op moeten scherpstellen. De derde vind ik weinig interessant ik denk te weinig kleur. Zwart wit heb ik uitgeprobeerd en dat maakte hem een stuk interessanter
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

    Comment


    • #3
      Re: eerste foto's met canon 450D

      Bij foto 1 en 2 mis ik vooral scherpte. De compo van de eerste is zeker niet slecht. Bij beide foto's denk ik dat je met je scherpstelpunt de mist in gaat. Ik heb de indruk bij de eerste foto dat de scherpte helemaal vooraan zit en bij de tweede helemaal achteraan.
      Geen idee hoe je scherpgesteld hebt, maar m.i. op 't verkeerde punt.
      De derde is ook niet echt scherp en daar kan 't drie oorzaken hebben... 200mm en 1/80ste kan enkel met IS of ondersteuning, of dat je te dicht bij het onderwerp zit, dichter dan de minimumscherpstelafstand van je lens, of een lichte voor of achterwaartse beweging na het scherpstellen. Hie rzou ik toch geprobeerd hebben van één schakel volledig in beeld te brengen.

      Comment


      • #4
        Re: eerste foto's met canon 450D

        1. Beetje saai onderwerp hé.
        Er staat nauwelijks iets scherp op. Bij zo'n onderwerp is je diafragma best ook wat kleiner --> scherptediepte wat groter.

        2. Het idee is leuk. De uitwerking kon beter. Scherpstellen op de reflectie in de plas kan soms moeilijk zijn. Doe het dan manueel. Verticale compositie was misschien beter. Sluitersnelheid is niet snel genoeg voor 200mm, en daar je al aan 800 iso zat is er daar ook niet veel ruimte meer. Uitzoomen en dichterbij komen dus.

        3. Onderwerp is half afgesneden. Hang dit volledig in je beeld, misschien ook loodrecht en de compositie is beter. 1/80 is veel te weinig p 200 mm. Je kon deze ook op 1/320 met iso 800

        Met dit donker weer moet je heel goed oppassen met inzoomen. Je hebt direct veel te weinig licht en bewegingsonscherpte.

        Blijven oefenen.

        Comment


        • #5
          Re: eerste foto's met canon 450D

          bedankt voor de kritiek.
          Ik wist wel ongeveer wat ik fout deed, maar ja, ik wou absoluut proberen en ben die lange zoomlens dus nog niet gewoon.
          Proberen en nog proberen dus

          Freddy

          Comment

          Working...
          X