Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inzending voor fotowedstrijd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • inzending voor fotowedstrijd

    Thema was muziek.


    [EXIF]
    - Camera Model: Canon EOS 400D DIGITAL
    - Lens: Canon EF 50mm F1.8 II
    - ISO: 200
    - Belichting: 1.0 sec.
    - Diafragma: f/2.8
    - Brandpuntsafstand: 50mm
    - Flitser gebruikt: Ja

    Graag hoor ik jullie tips en commentaar

  • #2
    Re: inzending voor fotowedstrijd

    mmm... voor een foto wedstrijd... vrees ik niet erg goed...

    het subject is niet duidelijk, enkel een naam, je kan niet echt zien wat het is... en verder is er niets... redelijk grijs ook allemaal...

    geen interessante achtergrond, geen interessant object... alleen een naam...

    wat je wel goed hebt gedaan, is je onderwerp niet helemaal in't midden gezet, de merk naam is goed scherp...

    buiten het reclame aspect, kan het met niet boeien...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: inzending voor fotowedstrijd

      vind hem wel knap hoor!

      Comment


      • #4
        Re: inzending voor fotowedstrijd

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        redelijk grijs ook allemaal...

        geen interessante achtergrond, geen interessant object... alleen een naam...
        Thanks voor het commentaar, de koptelefoon is zelf grijszwart. Heb ook zelf gekozen voor een zwarte studioachtergrond om het simpel en strak te houden. Had ik meer koptelefoon laten zien was het denken achter de foto weg, neemt niet weg dat ik jouw aanmerkingen volkomen begrijp. Bedankt.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        vind hem wel knap hoor!
        Merci

        Comment


        • #5
          Re: inzending voor fotowedstrijd

          De compositie is niet slecht maar moest inderdaad wat meer naar het midden staan om de naam te benadrukken.Voor de rest vind ik die belichting zeker niet slecht hoor en de bewerking zou je indeerdaad wat meer kunnen verbeteren door de hooglichten wat te verminderen ( flash) en het zwart wat te benadrukken. Heb je deze in een studio opgenomen met een grijskaart ?
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: inzending voor fotowedstrijd

            De "R" verraadt dat het een koptelefoon is. Ik vind hem niet slecht gedaan, al zou ik de lege ruimte toch nog wegcroppen. Meteen breng je de witte rand van de koptelefoon tegen het kader en gaat hij minder aandacht vragen. Bij productfotografie kan je gaan voor het ganse product of voor een detail. Ik vind het hier enigszins wel geslaagd.
            Wat je m.i. misschien beter kan doen, is de diagonalen gebruiken. Zet de tekst diagonaal, zodat hij van links naar rechts, van boven naar onder gelezen kan worden, en hij springt er nog veel meer uit dan nu.

            Comment


            • #7
              Re: inzending voor fotowedstrijd

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              De compositie is niet slecht maar moest inderdaad wat meer naar het midden staan om de naam te benadrukken.
              Rule of Third dan gewoon vergeten ? Nooit iets in het midden zetten want dat maakt een foto saaier, dat is wat ik ervan heb opgestoken.

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Voor de rest vind ik die belichting... een studio opgenomen met een grijskaart ?
              Nee heb een studio achtergrond gebruikt, en een flash met omnibounce gericht naar plafond. Maar moest wel het studio effect geven. Ik krijg deze week een thuis studiotje voor producten en spullen Dus dan zal de belichting naar mijn weten ook beter moeten worden. Tis alleen nog wel erg lastig met flash te werken, ondanks omnibounce is hij vaak te "hard" aanwezig. Heb me flitser nog niet al te lang camera toch wel al een jaar. En oja grijskaart heb ik niet, vind dit niet nodig (of ik snap het niet :P denk dit eerder). Misschien met kerst eens in verdiepen. Maar Thanks voor je onderbouwde opmerkingen!


              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              De "R" verraadt dat het een koptelefoon is. Ik vind hem niet slecht gedaan, al zou ik de lege ruimte toch nog wegcroppen. Meteen breng je de witte rand van de koptelefoon tegen het kader en gaat hij minder aandacht vragen. Bij productfotografie kan je gaan voor het ganse product of voor een detail. Ik vind het hier enigszins wel geslaagd.
              Dank u, zou eens zien hoe het me aanstaat als ik die zwarte ruimte wegcrop. En vind het erg leuk dat u de achterliggende gedachte herkend van de "R", geeft toch aan dat ik niet gek ben.

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Wat je m.i. misschien beter kan doen, is de diagonalen gebruiken. Zet de tekst diagonaal, zodat hij van links naar rechts, van boven naar onder gelezen kan worden, en hij springt er nog veel meer uit dan nu.
              De tekst staat toch nu al diagonaal of begrijp ik u verkeerd ?


              ps sorry voor het late reageren maar was ganze druk op het werk, je zou haast zeggen dat het kerst is :P

              Comment

              Working...
              X