Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn dochter Michelle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn dochter Michelle

    Hallo,
    na al een tijdje rond geken te hebben op dit forum wil ik zelf ook wel eens een foto posten, en daarom heb ik mij aangemeld.
    In het welkoms bericht van Macroshopper stond "je kent er niks van en je wil kennis opdoen" dat is dus voor mij van toepassing.
    De foto is gemaakt voordat Michelle een avondje op stap ging.



    Sluitertijd 1 sec, diafragma 4,5, iso 80.
    de foto is een beetje bewerkt met corel paint shop.
    Aangezien ik (nog) geen professionele belichting heb,
    hebben we zomaar een schemerlamp gebruikt.

  • #2
    Re: Mijn dochter Michelle

    mooie plaatje, kleuren komen goed uit en scherpte is nagenoeg perfect
    Zeer toffe en goedgelukte foto!

    Mvg
    Canon EOS 450D (15/12/08)
    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
    Statief : Velbon Sherpa 450R

    Comment


    • #3
      Re: Mijn dochter Michelle

      Kleuren vind ik, in tegengeselde van vorige poster niet goed uitkomen. Ze zijn onnatuurlijk imo. Ik kan heel veel mis zijn hoor, 'k ben trouwens maar een beginner.
      Volgens mij veel te rood.

      Even ter mijner informatie...mag er een bewerking (kleuraanpassing) gepost worden die volgens mij beter is??? En zo ja hoe zie je dat?? (ja die beginners he)
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Mijn dochter Michelle

        Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney Bekijk bericht
        mooie plaatje, kleuren komen goed uit en scherpte is nagenoeg perfect
        Zeer toffe en goedgelukte foto!

        Mvg
        Hmm, zal ik toch in twijfel moeten trekken.
        Van scherpte lijkt hij idd nog goed te zitten, maar het grootste porbleem bij deze foto is de achtergrond.
        Je dochter is roodkleurig van haar, door een rode achtergrond te nemen maak je het alleen maar roder. Je moet proberen je dochter uit de foto te laten komen, niet er in te laten verzinken.
        Probeer eens andere achtergrondkleuren (volgens mij zou zwart hier perfect mogelijk zijn en met de zwarte nagellak zal het nog leuk effect geven.)
        Ook erop letten dat je haar haar er volledig ophebt staan, nu verlies je een stukje bovenaan, voor rest is de compo goed in mijn ogen.

        Blijven oefenen en dingen proberen en komt wel goed. Een mooie dochter verdiend toch een mooie foto?

        grtz
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

        Comment


        • #5
          Re: Mijn dochter Michelle

          zeker niet slecht, ik vind de kleur wel goed maar ik dend dat de zwarte kader te zwaar is
          ze kijkt uit een doosje
          als je een verandering wil(vb zonder kader) posten kan dit. "post reactie" onder de laatste reactie
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Mijn dochter Michelle

            Goed gedaan, maar geluk gehad... een sluitertijd van 1 seconde en een onbewogen beeld.
            Het rood is wel een kleur die aandacht vraagt, en dus aandacht wegtrekt van de geportretteerde. Het kader komt me inderdaad nogal "zwaar" over. Ben 't eens met Frie01.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn dochter Michelle

              Als eerste bedank voor jullie reactie's, hier kan ik mee vooruit.
              Dat zwarte kader is inderdaad wel erg zwart dus nu een foto zonder kader.
              De eerste foto is 70 kb, waardoor hij niet erg scherp lijkt, deze nieuwe afbeelding is 320 kb. (Het kan net want ik heb gelezen dat 400 kb de limiet is.)
              Wat betreft de zwarte achtergrond en de zwarte nagellak....zal ik zeker proberen als het "model" weer thuis is. Hahaha

              Comment


              • #8
                Re: Mijn dochter Michelle

                imo vééél beter, het rood overheerst nog wel maar voor een binnekomer, nen dikke proficiat
                we heten nog altijd niet "MAD MAX"
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn dochter Michelle

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  imo vééél beter, het rood overheerst nog wel maar voor een binnekomer, nen dikke proficiat
                  we heten nog altijd niet "MAD MAX"
                  Zo trok ik ze niet toen ik net begon en zeker niet op 1 seconde sluitertijd Knap!!

                  Er mag idd wel wat rood uit. Maar een mooi begin!!
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn dochter Michelle

                    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    Zo trok ik ze niet toen ik net begon en zeker niet op 1 seconde sluitertijd Knap!!

                    Er mag idd wel wat rood uit. Maar een mooi begin!!
                    Inderdaad zoals de meester zegt "een mooi begin"
                    www.photo-rudi.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn dochter Michelle

                      Idd zeker en vast een mooi begin !
                      opmerking ivm dat rood..idd je hebt wellicht gelijk , dat is zoiets waar ik als beginner niet op gelet heb bij de beoordeling , goede opmerking
                      Doe alleszins zo verder , je doet dat heel goed voor je eerste shoots! Portretfoto's lijken me echt niet simpel ook al niet , mooie inzet!

                      Mvg
                      Canon EOS 450D (15/12/08)
                      Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                      Statief : Velbon Sherpa 450R

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn dochter Michelle

                        Goeie entree.

                        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                        ... Even ter mijner informatie...mag er een bewerking (kleuraanpassing) gepost worden die volgens mij beter is??? En zo ja hoe zie je dat?? (ja die beginners he)
                        Elke poster ziet in de openingspost van zijn eigen draadjes naast de Quote-knop een extra knop: "Aanpassen". Als ie daarop klikt opent zich de 'beknopte versie' van het oorspronkelijke kladblad. Klikt ie daar op "Meer opties", dan krijgt hij weer alle toeters en bellen zoals bij het aanmaken.

                        Beslis je na één of meerdere commentaren je foto te veranderen, dan kan je die verbeterde foto dus via de knop "Aanpassen" toevoegen.
                        Een gewijzigde foto toevoegen is toegelaten, onder voorwaarde dat hij de didactische waarde van het draadje ten goede komt. Wees zo vriendelijk de oorspronkelijke foto te laten staan, anders begrijpen kijkers die later komen niet waar de discussie over gaat.

                        Voel je de "onweerstaanbare drang"(*) om de foto van iemand anders te bewerken, vraag dan in een persoonlijk e-mailtje aan de inzender of je die versie in jouw reactie mag laten zien. Is de poster niet bereikbaar, dan zet je de bewerkte foto in jouw reactie achter een koppeling. Een kwestie van elementaire beleefdheid.

                        *: copyright Jef Vermassen
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn dochter Michelle

                          het is idd wat rood, maar mss wordt het visueel nog wat versterkt door de rode achtergrond...

                          Comment

                          Working...
                          X