Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poging Zwart wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poging Zwart wit

    Deze foto's zijn getrokken is triestige weeromstandigheden, daarom had ik vooraf beslist ze om te zetten in zwart wit. De tweede heeft eigelijk nog wel kleur maar dat vond ik mooier
    Verder is er wel wat ruis maar ik kon niet anders dan uit de hand trekken en men ISO omhoog halen.

    Graag wat commentaar want zwart wit is me moeilijker bevallen dan verwacht.



    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

  • #2
    Re: Poging Zwart wit

    mooie foto's, maar ik had ze beide met wat stapjes naar links toe getrokken. foto 1 mag gerust gewoon recht getrokken worden. maar toegegeven: de bomen geven een extra effect zo. de lichtbewerking in foto 2 is mooi. ook mooi scherp

    Comment


    • #3
      Re: Poging Zwart wit

      idd ben het eens met bovenvermelde commentaar maar zeker mooie foto's !

      Mvg
      Canon EOS 450D (15/12/08)
      Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
      Statief : Velbon Sherpa 450R

      Comment


      • #4
        Re: Poging Zwart wit

        Foto 1 is te grijs. Wel een mooie sfeer.volgende keer gewoon rechtzetten vind ik.Het rad kan me wel bekoren al is dit een moeilijk onderwerp om goed in beeld te brengen.
        Verdienstelijke poging.
        1 tip. Wil je zwartwit omzetten dan ga gerust eens kijken in deze forum van zwart wit.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Poging Zwart wit

          Jammer dat beide foto's wat onderbelicht zijn. Eerste is inderdaad te "grijs", en ik mis daar vooral het "wit". Ik zou ook die boom linksboven wegcroppen, evenals de ruimte rechts. De boom hangt echt boven de foto. De sluierende takjes heb ik geen problemen mee, maar die zware donkere tak weegt m.i. door op het beeld.

          Comment


          • #6
            Re: Poging Zwart wit

            Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
            Verder is er wel wat ruis maar ik kon niet anders dan uit de hand trekken en men ISO omhoog halen.
            bij de eerste foto heb je
            Camera Make: NIKON CORPORATION
            Camera Model: NIKON D80
            Image Date: 2008:12:16 14:19:18
            Flash Used: No
            Focal Length: 16.0mm (35mm equivalent: 24mm)
            Exposure Time: 0.0031 s (1/320)
            Aperture: f/7.1
            ISO equiv: 320
            White Balance: Auto
            Metering Mode: Matrix
            Exposure: aperture priority (semi-auto)


            Je had je sluitertijd ook omlaag kunnen brengen 1/320.. Ik denk dat wanneer je 1/60, je Diafragma iets groter had gezet(kleiner getal), en ISO 100 had gepakt ook een prima foto had kunnen hebben
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

            Comment


            • #7
              Re: Poging Zwart wit

              Bedankt voor de reactie allemaal. Ik ga zeker nog wat kennis opdoen in het zwart wit forum want het was niet zo gemakkelijk dat zwart wit. Wat ik zelf ondervonden heb (en ook wel gespiekt) dat het hier vooral om vormen en compositie gaat en dat veel harder opvalt dan bij een kleurenfoto.

              @tomklerks, inderdaad! dat had ik niet gezien. Maar ik weet ook hoe het komt, normaal let ik daar op maar deze foto is genomen vanop de grond zonder door de zoeker te kijken. Zo heb ik het wsl gemist(hoewel ik ook op het scherm had kunnen kijken). Ik had deze foto eerder ook al rechtstaand getrokken en dan was de 320 ISO wel terecht. Maar als je foto's omhoog trekt heb je meer inval zeker
              Wat een dag, alles in schoonheid
              Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

              Comment

              Working...
              X