Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zomerfoto's in de winter: Namibië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zomerfoto's in de winter: Namibië

    Deze zomer op vakantie geweest naar Namibië, een supermooi en uitgestrekt land. Aangezien ik nu bezig ben met de foto’s in een digitaal album te plakken, heb ik er een aantal uitgehaald om terug weg te dromen in deze donkere dagen. Volgende selectie had ik graag even aan jullie commentaar willen onderwerpen.
    De foto’s geven alle drie de uitgestrektheid en de leegte van het land weer.
    Alle foto’s zijn onbewerkt, enkel het contrast werd bijgewerkt bij foto 2 & 3.

    De eerste foto zijn duinen van Sosusvlei. Hierbij eens geen frontaal zicht van een duin, maar het zicht op de vallei van op de flank van zo’n duin.

    - eos 40D
    - EF-S18-55 op 18mm
    - 1/400
    - F13
    - ISO400

    Kilometers lange kaarsrechte wegen zonder enig teken van leven maar mét snelheidsbeperking:

    - eos 40D
    - EF-S18-55 op 28mm
    - 1/2500
    - F4
    - ISO100

    Stilleven:

    - eos 40D
    - EF-S18-55 op 46mm
    - 1/320
    - F14
    - ISO400

    Bedankt voor jullie commentaar!
    Groetjes.
    Last edited by palmboom; 17 december 2008, 11:27. Reden: oeps, foutje bij het linken van de foto's...

  • #2
    Re: zomerfoto's in de winter: Namibië

    bij foto 1 en 3 begrijp ik de hoge iso niet...Zo'n zonovergoten land, het geheel komt nu echt heel erg licht over.., bij de 2e had ik het 60 km of mijl (?) bord weggelaten, die staat nu juist voor de berg..en diafragma meer dichtgeknepen, F4 is wat laag lijkt me... Lijkt me een heel mooi land overigens!!

    Comment


    • #3
      Re: zomerfoto's in de winter: Namibië

      Ken niets vd technische eigenschappen , maar vind alleszins de eerste het beste geslaagd

      Mvg
      Canon EOS 450D (15/12/08)
      Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
      Statief : Velbon Sherpa 450R

      Comment


      • #4
        Re: zomerfoto's in de winter: Namibië

        mja, ik ga eerlijk zijn dat ik op dat moment mijn toestel nog maar enkele weken had en de meeste foto's genomen heb met de stand op automatisch... dat is natuurlijk de keerzijde van zo'n gemak als automatisch. Nu zou ik het ondertussen wel al anders gedaan hebben, maar ja. Ik zal nog eens moeten terugkeren!
        Bij het 60 km bord wou ik eigenlijk de nadruk leggen op leegheid van het landschap waar ze dan zo'n bord inplanten. de berg op de achtergrond had daarbij idd beter meer links gelegen.

        Comment


        • #5
          Re: zomerfoto's in de winter: Namibië

          eerste de beste.
          de 60KM is een veilige snelheid daar ter plaatste gezien de staat van het wegdek.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: zomerfoto's in de winter: Namibië

            n°1 voor mij

            groeten
            http://www.DockWork.be
            the Port of Antwerp in pictures

            Comment


            • #7
              Re: zomerfoto's in de winter: Namibië

              Nr 1 ook hier..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: zomerfoto's in de winter: Namibië

                Ik vind de foto's alledrie overbelicht, maar n° 2 en vooral n°3 hebben er uitgesproken last van.
                Foto 1 is sowieso de beste, maar ik zou rechtsonder wat minder zand in beeld genomen hebben. Nu neemt die duin bijna de halve foto in beslag en blokkeert voor mij het mooie uitzicht.
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                Comment


                • #9
                  Re: zomerfoto's in de winter: Namibië

                  Hier ook zelfde mening. Nr 1 duidelijk de beste maar de andere hebben last van te felle belichting, vooral nr 3 waar onderaan echt alle detail weg is. Je iso is inderdaad in 1 en 3 wat te hoog, je had duidelijk licht genoeg Dergelijke landen hebben vaak last van erg fel licht vooral op het middaguur. Nr 1 is 's morgens genomen waardoor de belichting een stuk beter is, en de andere 2 pal op de middag. Niet de ideale tijd daar Vroeger opstaan of later gaan slapen is een oplossing
                  Persoonlijk denk ik dat er in photoshop nog wel wat aan te verbeteren is.

                  Groetjes
                  Marleen
                  It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                  http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                  Comment

                  Working...
                  X