Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto van vakantie Hurgahda

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto van vakantie Hurgahda

    Mijn eerste foto van de avond show op vakantie.
    Wat vinden jullie ervan ?

    En wie zou er eventueel nog iets kunnen aanpassen.

    PS: ik hoop er veel van te leren.



    ---- BD Essential Exif ----

    Camera Model: SONY (DSLR-A200)
    Lens Focal Length: 50,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/80 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/10

  • #2
    Re: Foto van vakantie Hurgahda

    Hoi,

    Eerst een vooral even melden dat je gerust je foto nog iets groter mag posten, tot 900pixels aan langste zijde.

    Over foto zelf:

    Je titel zegt in feite wat ik van deze foto vind, nl. foto van vakantie -> maw vakantiefoto.
    Hij zal goed zijn als herinnering in een album maar het zegt niks aan iemand die er niet bij was (buiten feit dat het om een optreden gaat)

    Wat is er mis mee:
    * De compo:
    Je snijdt de benen van de danser en danseres af, ook de arm van de danser moet er aan geloven.
    Beiden staan teveel naar rechts, wat niet prettig kijkt.
    Ook het hoofd op de voorgrond en een stukje pull/t-shirt (?) rechts onder is storend.

    Wat is er goed:
    * Kleuren komen goed door, ook het wit is niet te fel (wat niet altijd simpel is). Voor een binnenfoto is hij mooi klaar in mijn ogen. Dof/diafragma zitten hier goed volgens mij.

    Wat beter doen:
    *Als ik naar de foto kijk, is het vooral de compo die stoort. Denk dat het in dit geval beter was om de danseres te isoleren en haar volledig in de foto te nemen ipv nu alletwee een stuk.
    * Ook beter om ergens zo dicht mogelijk te komen om zo storend elementen als een achterhoofd te vermijden.
    TIP: lees hier eens op het forum de onderdelen met betrekking tot de compositie.

    Om af te sluiten:
    Een leuke foto om in een album te steken, maar daar blijft het bij. Positieve is wel dat de technische kan toch goed gelukt is, jammer dat de compo minder is.

    grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment

    Working...
    X