Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto's met Olympus E-520

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste foto's met Olympus E-520

    Hallo,

    Deze zomer ben ik op vakantie naar Amerika gegaan. Net ervoor had ik mijn eerste DSLR gekocht, een Olympus E-520. Deze vakantie was een perfecte gelegenheid om wat meer vetrouwd te raken met het fototoestel.
    Ik had het heel druk tijdens het jaar met school maar nu dat de blok begint heb ik weer tijd om alle foto's te bewerken en verwerken. Gisteren was dan ook een eerste kennismaking met The Gimp.
    Wat vinden jullie ervan? Liefst opbouwende kritiek aub want ik wil graag bijleren...


    Amish farmer
    Sluitertijd: 1/320s
    Diafragma: f10
    ISO: 100


    Amish child on buggy
    Sluitertijd: 1/200s
    Diafragma: f5.6
    ISO: 100


    Calmth
    Sluitertijd: 1/200s
    Diafragma: f3.5
    ISO: 100

    [MOD] Foto 4 en 5 werd verwijderd. Het is slechts toegestaan om 3 foto's/per topic te posten.
    Lees er even de forumreglementen op na: http://forum.belgiumdigital.com/f87/...-s-194402.html


    Bij voorbaat dank,

    Yoran
    Last edited by Ticor; 13 december 2008, 20:51.

  • #2
    Re: eerste foto's met Olympus E-520

    Je mag max. 3 foto's posten

    Comment


    • #3
      Re: eerste foto's met Olympus E-520

      @Jensdh: als je de tijd neemt om hier te komen kijken, kan je beter ook ineens posten wat je ervan vindt hé, zo heeft 'pongping' er ook iets aan, teveel foto's of niet .

      Ik vind ze niet onaardig. Je hebt idd twee foto's teveel gepost, dus als je er straks moet verwijderen, zou ik foto 1 en foto 4 eruit gooien. 1 vind ik wel iets hebben, maar er mist daar iets, misschien zou hij beter uitkomen in zwart-wit, 'k weet het niet goed, maar toch is er iets dat mij niet aanstaat. De vierde vind ik gewoon de minste van de hoop, 'k vind het een 'te gewone' foto.

      Nu, twee vind ik heel tof, hoewel ik wat scherpte mis in het gezicht van het meisje. Met die scherpte zou het echt een geweldige foto zijn. Die derde straalt echt kalmte uit, hoewel ik een persoon mis. Had liever een persoon met een gigantisch grote hoed in die stoel zien zitten of zoiets dergerlijks, foto's die een link hebben met mensen vind ik vaak leuker. In de laatste foto heb je het water heel mooi in beeld gebracht, da's knap gedaan. Ik hou wel van dat tikkeltje onscherpte in het water.

      Klaas
      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
      website fotoblog

      Comment


      • #4
        Re: eerste foto's met Olympus E-520

        Hey Klaas,

        Bedankt voor je commentaar. Ik zie dat de "juiste" foto's al voor mij zijn verwijderd :-).

        Ik vind het ook jammer van het meisje in de koets maar ik stond redelijk ver en mijn zoomlens is niet zo groot... Hij is nu al een stuk gecropt en daarom is het meisje niet zo scherp.

        Ik ga de foto van die man op zijn step eens in het zwart-wit proberen te bewerken. Misschien wordt hij dan inderdaad wel mooier.
        Ik was bang dat de lucht op de foto iets te onrealistisch leek. Er scheen die ochtend namelijk een felle zon en daardoor was de lucht in de foto bijna wit. Ik had de lucht wat blauwer gemaakt maar achteraf leek de kleur mij niet meer natuurlijk, vooral om de wolken heen. Ik ben blij dat je het niet hebt opgemerkt :-).

        Ik had eigenlijk nog een vraagje over het "ontwikkelen" van de foto's. Een aantal zou ik namelijk graag willen ophangen in een mooi kader en zo. Ik weet dat je bij de Kruidvat redelijk goedkoop de foto's kan laten uitprinten maar ik vroeg me af of de kwaliteit van het uitprinten niet beter was bij een echte fotozaak. Of maakt het niet uit?

        Bedankt,

        Yoran

        Comment


        • #5
          Re: eerste foto's met Olympus E-520

          Met het ontwikkelen van foto's kan ik je niet helpen, sorry. Als ik foto's afprint, doe ik dat hier thuis met mijn printer op fotopapier, over grotere afdrukken weet ik niet veel.

          Klaas
          "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
          website fotoblog

          Comment


          • #6
            Re: eerste foto's met Olympus E-520

            de Amish Farmer zou ik zeker in kleur laten ( mijn gevoel)
            wat afdrukken in het kruidvat betreft, ik heb al enkele honderden foto's laten afdrukken daar en tot nu toe ben ik zeer te vreden over de kwaliteit. Zelfs de grote afdrukken 20X30 zijn van goede kwaliteit

            greetz
            Jerry
            stay within compass and you will be shure, to avoid troubles that other endure

            Comment

            Working...
            X