Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste foto's (jack russel )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn eerste foto's (jack russel )

    hallo ik zet dan toch maar eens mijn foto's hier (baad het niet dan schaad het niet)
    de fotos zijn van de hond va een maat
    deze zijn in huis getrokken




    toestel nikon D 60
    lens af-s nikkor 18-55

    ik weet dat de foto's beetje onderbelicht zijn maar dat kan je nog bewerken
    maar nu is het aan jullie comment pls
    enjoy

  • #2
    Re: mijn eerste foto's (jack russel )

    Laat ik dan maar de spits afbijten (grrr ) en een commentaartje schrijven.
    Je model is een pittig baasje, met een prachtig en sterk kopje. Om van een beweeglijke Jack-Russel in die slechte lichtomstandigheden scherpe foto's te maken, hoedje af...
    Je hebt naar de ooghoogte van de hond gewerkt: prima !
    De omgeving werkt echter helemaal niet mee: de drukke achtergrond maakt de foto's wat rommelig en geeft er een alledaags kiekjeskarakter aan. De handen in de voorgrond, de afgesneden pootjes in de eerste foto.... dit oogt slordig. Een volgende keer wat meer aandacht voor de compositie, zou ik je als goede raad meegeven. Op de tweede en de derde foto staat het hondje wel helemaal op de foto, da's veel beter. Maar ik zou in beide foto's wat meer plaats gelaten hebben in de kijkrichting. En voor de derde foto wat meer plaats voor het hondje, nu zit het wat in het kader van de foto geprangd.
    Ik hoop dat je met dit commentaar wat kan aanvangen.
    Mvg,
    Chris
    Geniet van foto's maken

    Comment


    • #3
      Re: mijn eerste foto's (jack russel )

      bedankt voor uw comentaar en tips ik zal er zeker rekening mee houden

      Comment


      • #4
        Re: mijn eerste foto's (jack russel )

        Als eerste, als je zelf al ziet dat de foto's ondebelicht zijn, waarom pas je dat dan niet aan?

        De flits die je gebruikt hebt geeft een nog groter contrast dan je al hebt (zwart/wit) en resulteert in een harde schaduw op de 3e foto wat het hondje een 3e oor geeft.

        Gr. X.

        Comment

        Working...
        X