Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stilte voor...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stilte voor...



    Gisteren een wandeling gemaakt en een paar foto's genomen.
    Bovenaan de takken zie ik een mauve schijn, is dat kleurzweem?
    Ook mis ik scherpte.
    Maar ik vond hem toch iets hebben... vlug tevreden misschien?
    Compactcamera: ISO 100, diafragma 2,8 en sluitertijd 1/50
    Graag jullie reacties en raadgevingen waarvoor ik jullie al van harte dank.
    Groetjes, Diane

  • #2
    Re: stilte voor...

    vind het een mooie opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: stilte voor...

      Persoonlijk vind ik hem zeer goed. Dit genre hoort tot mijn favorieten...
      Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
      http://fotoalbum.godderis.be

      Comment


      • #4
        Re: stilte voor...

        Bij een diafragma van 2.8 is het normaal dat je weinig scherpte hebt. Vanwaar die paarse takken weet ik ook niet. Compo is niet slecht.
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

        Comment


        • #5
          Re: stilte voor...

          vlug tevreden ?? Neen hoor !! is een zeer knappe foto. Mooie compo, mooie kleuren. Heeft iets mysterieus.
          Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

          Comment


          • #6
            Re: stilte voor...

            Die mauve takken zijn veroorzaakt door 'purple fringing', je moet dit maar eens intikken in
            de zoekfunctie van BD digital of in Google. Daar is al veel over geschreven maar hoe je het kunt
            vermijden dat weet ik niet.
            Mooie foto trouwens
            Mvg, Marc
            Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
            http://fotos.mdlfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: stilte voor...

              Bedankt voor jullie toffe reacties!
              Marc, ik heb "purple fringing" opgezocht via google en die uitleg was uitermate
              interessant. Ik had er nog nooit van gehoord. Dus weeral veel bijgeleerd! Bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: stilte voor...

                Als ik onderaan de foto een blad papier houd, iets onder de eerste boom aan de rechterkant, lijkt mij die uitsnede beter. Dus voor mijn smaak onderaan croppen. Probeer maar eens...
                Zeker een mooie foto die me uitermate bevalt.

                Comment


                • #9
                  Re: stilte voor...

                  Ik had het al eens uitgeprobeerd met onderaan een stuk weg te croppen...
                  maar dan verloor ik, naar mijn gevoel, veel aan diepte... en mijn bedoeling van de foto was een diepte te suggereren. Toch bedankt voor je reactie hoor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: stilte voor...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dialo Bekijk bericht
                    Ik had het al eens uitgeprobeerd met onderaan een stuk weg te croppen...
                    maar dan verloor ik, naar mijn gevoel, veel aan diepte... en mijn bedoeling van de foto was een diepte te suggereren. Toch bedankt voor je reactie hoor.
                    Het probleem hier is dat er 2 onderwerpen in de foto zitten: de dreigende lucht en de diepte van de weg. Nu trekt de dreigende lucht de meeste aandacht, maar een deel ervan wordt naar de weg getrokken, waardoor het effect van de dreigende lucht niet 100% benut wordt. Daarom moet er onderaan een stukje af, zodat de weg niet (te veel) afleidt. Als de diepte van de weg het hoofdonderwerp van de foto moet zijn, zou ik zelfs heel de lucht eraf croppen, had ik een stap naar links (of 3 naar rechts) gezet en de camera meer naar onderen gekanteld bij het nemen van de foto.
                    blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: stilte voor...

                      Ik vindt die paarse zweem trouwens wel HEEL extreem hoor...zo erg heb ik het niet vaak gezien..of ben ik de enige daarin?

                      Als de foto in RAW is genomen kun je dit voor een heel stuk weghalen in PS sowieso...

                      Verder wel een mooie plaat..!
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment

                      Working...
                      X