Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bloem na regenbui

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bloem na regenbui

hallo iedereen,
    na een tijdje hier op het forum afwezig te zijn, en mijn compactje naar de schroothoop verwezen heb, heb ik een bridge camera gekocht (de nikon P80)
    ben nu wat bezig met de functies te bezien, en dit was een van de foto's die eruit kwam...

gemaakt op A-modus met:
    iso 64
    f/4.5
    t: 1/59s
    met flits

wat vinden jullie ervan?

Last edited by elien_2007; 4 december 2008, 15:40.
    Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
    by elien_photography, on Flickr

Re: bloem na regenbui

Ik heb nooit van een P80 gehoord maar nu heb ik het eens opgezocht, shik zeg
    Compositie vind ik best goed, mooi gekadreerd, het gele van de bloem uiterst rechts op de foto zou ik er wel afhalen. Dat vraagt net nog wat aandacht maar er is niks uiteindelijk.
    Dat je geflits hebt is overduidelijk in de foto te zien, vooraan is alles hard belicht en achteraan is het aan de erg donkere kant.

Groeten
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

thx voor de commentaar... heb het eens geprobeerd door er bovenaan wat af te doen en aan de zijkant die gele bloem te verwijderen, en het ziet er idd al wat beter uit
      mss volgende keer zonder flits proberen, zodat het minder hard is
      Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
      by elien_photography, on Flickr

Comment

Goed zo
        Flitsen is uiteindelijk nog niet zo gemakkelijk, en voor macro wat dit eigenlijk wel is zijn er speciale flitsers of accessoires. Die gaan het licht meer verspreiden zodat niet al het flitslicht recht op je hoofdonderwerp komen. Bv een ringflitser.
        Maar ik vrees dat dat niet gaat passen op een nikon P80 hoewel je van je interne flitser al flink zelf wat licht kan verspreiden door wat creatief met papier om te gaan

Groeten
        Wat een dag, alles in schoonheid
        Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Working...
        X