Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Folk Op Zolder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Folk Op Zolder

Hallo iedereen
    ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met foto's nemen en vroeg mij af of ze eigenlijk wel goed zijn. Ik heb een Canon EOS 350 D digital.
    Deze twee foto's nam ik op Folk Op Zolder in Kortrijk.

Foto 1:
    Lens: EF 50 mm 1:1.8
    ISO: 800
    Sluitertijd: 1/125
    F 1.8

Foto 2:
    Lens: EF 50mm 1:1.8
    ISO 800
    Sluitertijd:1/25
    F 1.8

Laat maar horen wat jullie er van vinden

Re: Folk Op Zolder

De eerste is eens iets anders. Ik kan hem wel smaken met deze scherptediepte. Enkel jammer van de eerder koele kleur van 't hand.
    De tweede is niet scherp; maar op zich is de compo wel geslaagd. Maar ik zou die lichten thv haar voorhoofd wel wegwerken, die trekken teveel de aandacht!

groeten!
    http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Ik werk niet met PS of zo om dergelijke zaken weg te werken. Ik heb van een andere fotograaf te horen gekregen dat hij die lichtjes op de achtergrond juist heel leuk vond.
      De foto kon inderdaad wel iets scherper geweest zijn.

Comment

Eerste is mooi scherp, maar was waarschijnlijk een pak spannender geweest had je wat meer naar rechts gekadreerd. Die arm aan de linkerkant geeft het geheel een doordeweeks-plaatje gevoel.

Tweede is volgens mijn niet onscherp, maar een gevolg van de geringe DOF bij f1.8. Haar rechteroog is mooi scherp. Wel een beetje gelige foto en de compo vind ik ook niet zo geweldig. je ziet niet echt waar ze naar kijkt en er is weinig spanning in het beeld.

Maar al bij al goed beginnerswerk bij weinig licht hoor!
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Working...
        X