Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto Canon 17-55mm F2.8 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto Canon 17-55mm F2.8 IS USM

Mees in de tuin / Crop 100%

Ik geef hier zoveel mogelijk info, omdat het mijn eerste digitale reflex (Canon 40D) is en ik nog heel veel wil leren.

Dus alle tips, suggesties en commentaren zijn meer dan welkom.
    Alvast bedankt

TV: 1/250 - AV: f5.0 - ISO 500 - Geen belichtingscomensatie - Auto witbalans - Geen flits
    Tijdstip van de foto 12u15 (02-12-08) bewolkt - Beeldstabilisatie: aan

Beginners vraag: kan ik in deze omstandigheden (weer/lens/vogel) de foto scherper en voller van kleur krijgen? Ik stond op ca. 1 meter van het object verwijderd. Ik woon aan een bos waardoor de lichtinval misschien niet optimaal is.

Canon 40D / EF-S 17-55mm F2.8 IS USM

Re: Eerste foto Canon 17-55mm F2.8 IS USM

Aangezien 't een 100% crop is, is 't toch al een vrij scherpe foto hoor.
    Maar wil je hem scherper hebben, moet je meer kunnen inzoomen, groter in beeld nemen, voldoende snelle shutter, beeldstabilisatie of statief,...

Vind de compo wel leuk!

groeten
    http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Bedankt Tim (heb ff naar flickr gekeken),

't is inderdaad een klein vogeltje, maar met die 55mm moet je al heel dicht komen hé.
      Jouw ekster is anders ook leuk.

Heb ondertussen nog wat tips gevonden in andere discussies maar da's dan weer Photoshop.
      Onscherp masker etc. geeft een leuk resultaat, maar voorlopig moet ook ik camera en lens leren kennen.

Groeten
      Guy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyverbraeken Bekijk bericht
        ... Ik stond op ca. 1 meter van het object verwijderd. ...[/IMG]
        Als dit een 100% uitsnede is, zal de afstand zeker groter geweest zijn.

Belangrijke tip van Leon Volders:

De eerste regel is dan ook: ga zo dicht mogelijk bij je onderwerp. Zo dicht als je kan. En als je denkt dat je niet dichter kan, doe dan nóg een stap vooruit.

Het onderwerp dichtbij halen doe je op drie manieren: je loopt er naar toe of je gaat inzoomen. Dat laatste is iets interessanter als je die nerveuze stier in de wei wil vastleggen. En je kunt ook nog croppen en uitvergroten achteraf. In het laatste geval kan je wel pixels, scherpte of beeldkwaliteit verliezen.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Als dit een 100% uitsnede is is hij goed scherp..! (Maar dan stond je niet op 1 meter van het vogeltje lijkt me...)

Maar waarom de foto op zijn kop gezet? Of ben ik de enige die dat vreemd vind kijken?
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Foto is inderdaad wel scherp, en onder deze weersomstandigheden nog heel goed meegevallen qua belichting.
            Het lijkt me wel niet echt een mensenschuwe mees, als je er tot op 1 meter kon naderen.

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Als dit een 100% uitsnede is is hij goed scherp..! (Maar dan stond je niet op 1 meter van het vogeltje lijkt me...)

Maar waarom de foto op zijn kop gezet? Of ben ik de enige die dat vreemd vind kijken?
            Ik denk niet dat de foto op zijn kop staat, maar de mees onder aan een soort voederstronk hangt...
            Canon 7D - Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM - Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC Macro - Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS - Sigma 100-500mm - Metz Mecablitz 48 - Cactus flash triggers - filters - ...

Comment

Dat lijkt me ook haast...maar die boom in de achtergrond lijkt ook op de kop te staan

Zal wel aan mij liggen

Comment

Hihi, de foto staat wel degelijk goed.
                Er hangt een zelfgemaakte voederstronk in.

Dat de boom/tak op de achtergrond precies ondersteboven lijkt te staan kan enigszins kloppen gezien dit een afhangende tak is van een Magnolia (tulpenboom)

Bedankt voor jullie comments.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyverbraeken Bekijk bericht
                  Dat de boom/tak op de achtergrond precies ondersteboven lijkt te staan kan enigszins kloppen gezien dit een afhangende tak is van een Magnolia (tulpenboom)

Bedankt voor jullie comments.
                  Daar kwam het vooral door inderdaad haha, grappige combi

Comment

Working...
                  X