Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belichting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• belichting

ik hop dat je deze foto kan zien.Ben nog nieuw hier.Heb me eens laten gaan op gebied van studiobelichting.Heb er totaal geen ervaring mee moet het nog allemaal gaan leren maar ik experimenteer graag en hier heb ik mijn eerste foto genomen met het materiaal wat ik vond in de kelder. Achtergronddoek heb ik wel aangekocht maar om de verlichting wa tegen te gaan heb ik gewoon wat glasweefselbehang opgehangen voor de lamp en klaar .
    dit zou de link moeten zijn of doe ik iets verkeerds .Mocht je de foto zien wat is jullie eerste indruk geef maar commentaar en raad misschien kan tegen veel tegen en zo leer ik er nog uit ook.

dit is mijn tweede foto

Last edited by Ticor; 1 december 2008, 15:21. Reden: tussen [img]-tags geplaatst

Re: belichting

geen foto
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

en hier zie je hoe amateurismes ik bezig ben maar ik probeer het toch maar he :-) http://i33.tinypic.com/23lmdtf.jpg

Comment

De link kan ik wel volgen maar int scherm zie ik niks.
        Ik heb nog niet zoveel ervaring in portretten maar het lijkt mij beter dat de andere kant van het gezicht ook wat belicht is. Je kan hiervoor een reflectiescherm gebruiken, of zoals ik eerder deed: zo'n scherm voor de voorruit van de auto .
        Het gezicht blinkt op sommige plaatsen ook nogal hard maar dat komt nu eenmaal door het materiaal van de pop daar kan je niet zoveel aan doen denk ik.
        Wat een dag, alles in schoonheid
        Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

idd het gezicht blinkt echt en had daar ook wat bang voor maar los van dat ben ik toch beetje tevreden met hetgene dat ik gepresteerd heb om van niets af te weten en maar wat te doen blij en tevreden ben ik nooit ben te kritisch voor mezelf maar als echt beginners ben ik blij.heb ook nog niet echt de goeie belichti,g er v oor heb gewoon 2 halogeenlampen van 150 watt erop kunen zetten dat is alles wat ik had

Comment

ik zie dat je je foto's porbeert op BD te zetten via tinypic.
            via volgende link wordt er stap voor stap uitgelegd hoe dit moet.
            hopelijk heb je er wat aan.

www.fotojoel.be
            7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

@Diron de foto's die je hier toont moeten zichtbaar getoond worden.
              Het is niet de bedoeling dat je linkjes post.
              Als je de linkjes tussen [IMG] [/IMG] tags zet dan zal de foto verschijnen.

Lees ook de link die jopat aanhaalt (zie post hierboven).

Ik zet het deze keer even recht voor jou.
              Probeer volgende keer eerst een topic aan te maken in het testforum.
              Daar kan je naar hartelust proberen en testen
              Mvg Tim

Comment

ik snap er niks van hoe je gemakkelijk je foto's hier kan zetten,voor echte beginners is deze site al wat zoeken maar ik blijf proberen

Comment

Ik zie alles

De tweede: rechtzetten en de schaduwen wegwerken op de achtergrond. Dat is beter op de tweede foto.
                  Nu nog 't gezicht retoucheren Heeft een pukkel op zijn neus

groeten
                  http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Working...
                  X