Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuwlandschap Chevron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sneeuwlandschap Chevron

Was even in de Ardennen dit weekend, gauw wat foto's genomen, thuis gekomen en gezien dat ze nogal aan blauwe kant waren.
    WB was op auto. Heb geprobeerd de blauwe zweem weg te krijgen, maar krijg het niet op punt.
    Hoe doe je dit om het beste resultaat te bekomen? Wat is de beste WB setting voor sneeuw?

CANON EOS 450D | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF 50mm F:1.8 MkII | EF-S 55-250 mm IS

Re: Sneeuwlandschap Chevron

Ik zou eens proberen met de curven in PS te spelen. Je hebt volgens mij zowel bijna wit als bijna zwart in de foto en het neutrale kan je vinden door een fill layer met 50 % grijs te gaan toevoegen en dan dmv een treshold (in adjustment layer) het neutrale grijs te zoeken.
    Als het nog weg te krijgen is. Volgens hetgene ik hier allemaal al gelezen heb, zou je eigenlijk bij het nemen van de foto al een stopje moeten overbelichten om de sneeuw wit te krijgen.

Maar veel ervaring heb ik nog niet, dus best even wachten op het antwoord van de meer ervaren BD'ers.

K wou toch even mijn hulp aanbieden
    Canon Eos 450D - Canon 18-55 1:3.5 5.6 IS II - Canon 50mm 1.8 II - Canon 430 ex II en daarbij een Selphy CP760 om alles op papier te zetten

Comment

Dit is wat ik er zo rap even van gemaakt heb, maar ik denk niet dat dit het gewenste resultaat is of wel?
      Aan de kenners het woord nu

Canon Eos 450D - Canon 18-55 1:3.5 5.6 IS II - Canon 50mm 1.8 II - Canon 430 ex II en daarbij een Selphy CP760 om alles op papier te zetten

Comment

De eerste vind ik echt een pak beter dan de 2de
        Het is precies of je door de 2de sneeuw bent kwijt geraakt op de takken van de bomen

Maar das mijn mening
        ~ Visit my Blog ~
        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

zie het nu op een andere monitor. Denk dat ik wat te veel USM toegepast heb. Ma soit, het gaat hier natuurlijk om foto 1. Ben maar effe zo vrij geweest om ...

Comment

Opbouw van lanschap zit wel goed, maar ik denk ,ben ook maar beginneling, dat de belichting fout zit. Probeer eens in PS met de niveaus en of belichting te spelen, maar inderdaad ga je dan snel in Z/W zitten. Allee mijn idee hé
            Grt,
            Don Leon

Comment

Met die eerste foto is hoegenaamd niets mis. De belichting lijkt mij correct en een beetje blauw mag een sneeuwlandschap altijd zijn, toch zeker in de verte.

Comment

ga ook voor de eerste.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind die eerste eigenlijk ook helemaal niet slecht, der lijkt meer te schelen met de tweede, die komt onnatuurlijker over.

Comment

Voor mij ook de eerste, niets mis mee hoor.
                    Flickr

Comment

Bedankt voor de reacties. Leuk om te horen dat het toch niet zo slecht is als ik dacht. Alleszins niet zo makkelijk, zo'n sneeuwfoto's. Een groot probleem is volgens mij ook de monitor waar je op kijkt. CRT of flatscreen is wereld van verschil.
                      CANON EOS 450D | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF 50mm F:1.8 MkII | EF-S 55-250 mm IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roelve01 Bekijk bericht
                        Bedankt voor de reacties. Leuk om te horen dat het toch niet zo slecht is als ik dacht. Alleszins niet zo makkelijk, zo'n sneeuwfoto's. Een groot probleem is volgens mij ook de monitor waar je op kijkt. CRT of flatscreen is wereld van verschil.
                        Alsook de kleuren instelling van je monitor.
                        Weet dat meeste monitoren (crt of tft) verschillende instellingen hebben:
                        - movie
                        - photo
                        - game
                        - e.a.

En niet te vergeten dat je ook nog manueel de kleur warmte van je scherm kan aanpassen.
                        Op zich is het tonen van een foto online een voordeel (snel, gemakkelijk en goedkoop) maar het heeft ook het nadeel dat er 100 - 200 mensen jouw foto met 100 - 200 verschillende kleur instellingen kunnen bekijken waardoor de foto er voor de ene anders (beter/slechter) kan uitzien dan voor de andere.

Dus hoe jij iets beziet en verwerkt op jouw pc kan anders overkomen bij andere. En het is ook niet omdat 1 persoon zegt dat hij de kleuren niet goed vindt dat het ook werkelijk zo is (zoals je wel kan merken van de reacties na jouw aanpassing) ... No offence davistue
                        ~ Visit my Blog ~
                        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

volledig mee eens. Heb deze op laptop bewerkt, en achteraf op normaal scherm bekeken en inderdaad, het is dag en nacht verschil.
                          Maar ik wil het nogmaal benadrukken, ben pas bezig met fotografie en het was maar mijn bescheiden bijdrage en mening naar roelve01

trouwens, hoe meer stommiteiten ik hier uitsteek op dit forum, hoe beter... Ik leer dan meer bij

groetjes iedereen

Comment

Working...
                          X