Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst in Leuven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herfst in Leuven

Hallo,

Ben vorige week wat foto's gaan maken rond het kasteel van Arenbergh in Leuven. Ik vroeg me af wat jullie ervan vinden, alle (opbouwende) kritiek is welkom!

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D80)
    Lens Focal Length: 20,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/10 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 200
    Compensation: EV -2/6

Lens Focal Length: 28,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/5 sec
    F-Number: F4,0
    ISO: 800
    Compensation: EV -10/6

Lens Focal Length: 50,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/13 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 200
    Compensation: EV -4/6

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,

Thomas

Re: Herfst in Leuven

Je eerste foto vind ik wat te druk

De tweede is al beter met een mooi onderwerp

De derde vind ik de beste vanwege het ritme dat in de compositie zit

Groeten Vince

Comment

Het gradient mask bij de eerste werkt bij mij tegen in het beeld. Zoals de foto daar staat is hij voor mij ietwat surrealistisch. Ik denk dat hij "gewoon" beter kan zijn.

Tweede en derde vind ik wel toffe platen. Bij de tweede had misschien het rechterrad er ook helemaal opgemogen, maar 't is wel een leuke registratie.

Ook bij de derde een beetje een dubbel gevoel... meestal waaien bomen dezelfde richting uit en staan lantaarnpalen recht. Ik vraag me af hoe je dat gepresteerd hebt, die bomen naar verschillende richtingen te laten scheef staan op 50mm.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ivm de eerste foto: de gradient die ik heb toegevoegd is inderdaad wel wat tegenstrijdig met de foto.
        Ivm de derde foto: hier heb ik enkel wat saturatie en contrast toegevoegd en wat opgescherpt. De rechtse rij bomen was inderdaad erg schuin, ik vond het wel iets hebben, vandaar dat ik er de foto van heb gemaakt.

Groetjes,

Thomas

Comment

Door de verschillende bewerkingen bij de drie foto's mis ik wat eenheid tussen de beelden; het verband tussen de foto's gaat verloren.
          Ik ken de locatie tamelijk goed en zie de link wel omdat ik elke plek afzonderlijk kan plaatsen in het geheel. Maar 'k vraag me af of iemand die Arenberg niet zo goed kent er ook uit kan halen dat ze samen horen...
          Ook vind ik de titel 'Herfst in Leuven' enkel tot z'n recht komen qua bewerking, belichting en kleur in de derde foto.
          De eerste heeft (zoals al is aangehaald) een foute gradiënt meegekregen.
          In zwart-wit (zoals je tweede) kan je ook goed de herfst vatten, maar daarvoor moet je denk ik meer gebruik maken van laag invallend zonlicht.

Grtz,
          Palladio
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Working...
          X