Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heide

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heide

1.

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D60)
    Lens Focal Length: 82,00 mm (55-200 mm F4,0-F5,6)
    Shutter Speed: 1/800 sec
    F-Number: F4,5
    ISO: 200
    2.

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D60)
    Lens Focal Length: 135,00 mm (55-200 mm F4,0-F5,6)
    Shutter Speed: 1/500 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 180
    Last edited by Wardt; 12 november 2008, 15:29.

Re: Heide

Dag Wardt,

De eerste kan me niet boeien ... Doorkijkje maar hetgeen er achter ligt is onscherp Qua kleur is ie wel ok.

De tweede dan : die vind ik te flets van kleur en ook daar is er niets waar mijn blik bij blijft hangen.
    Technisch : waarom iso 180 ? Je had lager kunnen gaan (iso 100) zodat je een kleiner diafragma kon kiezen en je foto waarschijnlijker scherper zou zijn en meer detail hebben.
    Afwerking : je kan toch nog iets maken van de foto mits je ze een beetje nabewerkt. Ik heb de laatste van jou effe een s-curve meegegeven, wat meer contrast en de helderheid iets verminderd. Gradiënt filter erover gehaald om de lucht te accentueren.
    Tot slot een kadertje rond. Wat denk je ? Indien je ze niet wil zien staan, geef een gil en ik haal ze weg.
    Voor de rest : oefenen en oefenen. Rome is ook niet op één dag gebouwd

Voor

Na

Slu !

Tjerri
    Last edited by Tjerri; 12 november 2008, 23:35.

Comment

Re: Heide

Ik denk dat je bij de eerste beter gegaan had voor een scherpe achtergrond, i.p.v. een voorgrond. De blaadjes en takjes zijn m.i. niet genoeg om het onderwerp uit te maken.

Compo van de tweede vind ik wel goed... maar hij kan idd wat punch gebruiken.

Comment

Working...
      X