Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

It's a mushroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• It's a mushroom

Op zich geen speciale paddenstoel (ook al zou ik niet weten hoe de paddenstoel noemt) maar ik wou toch eens proberen of ik hem goed op foto kon krijgen.
    Indien ik een macrolens had gehad dan had waarschijnlijk een beter resultaat gehad want de scherpte is misschien niet zo goed + dof had ook wel wat beter gekunnen... Maar ik mag niet klagen voor men eerste shot van een paddenstoel :-)

~ Visit my Blog ~
    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Re: It's a mushroom

Beide foto's zijn al een goede start, maar...

- Foto 1: DOF kan idd mss nog iets beter (diafragma wat kleiner?). Ook zou ik kiezen voor een andere kadrering en rechts een stuk afknippen, zodat de paddenstoel op de gulden snede komt te staan en de aandacht niet meer afgeleid wordt naar het groene stuk mos aan de rechterkant.

- Foto 2: zou misschien iets hoger mogen. Daarnaast ook een iets kleiner diafragma gebruiken voor een grotere DOF.

Kan je misschien ook de exif gegevens erbij zetten?
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
      Beide foto's zijn al een goede start, maar...

- Foto 1: DOF kan idd mss nog iets beter (diafragma wat kleiner?). Ook zou ik kiezen voor een andere kadrering en rechts een stuk afknippen, zodat de paddenstoel op de gulden snede komt te staan en de aandacht niet meer afgeleid wordt naar het groene stuk mos aan de rechterkant.

- Foto 2: zou misschien iets hoger mogen. Daarnaast ook een iets kleiner diafragma gebruiken voor een grotere DOF.

Kan je misschien ook de exif gegevens erbij zetten?
      De exif gegevens kan ik pas geven wanneer ik thuis ben... de originele fotos staan op men pc thuis

Tevens hetzelfde voor foto 1, zal dit thuis dan ook eens aanpassen
      ~ Visit my Blog ~
      ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

knap gedaan voor een beginner mvg caroline
        Niet alleen mijn camera maakt de foto ,maar ook mijn hart.

Comment

Ik ga voor de eerste.
          Het stukje mos vind ik helemaal niet storend, het geeft een beetje extra kleur aan de foto.
          grts, -nxke-
          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Working...
          X