Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

valavond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• valavond

ik ben klaar voor jullie (on)gezouten mening.
    (liefst opbouwende kritiek, zodat ik uit eventueel geschoten kemels kan leren. )

Camera Model: SONY (DSLR-A100)
    Lens Focal Length: 50,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/1000 sec
    F-Number: F11,0
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/10
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Re: valavond

't Is niet goed. Jouw foto heeft twee problemen: er is geen echt onderwerp en 1/3 van je foto is nagenoeg zwart. De lucht is wel goed belicht.
    Oplossing: zorg voor een langere sluitertijd, zodat we ook iets van de voorgrond te zien krijgen. HIerdoor kan de lucht overbelicht geraken, dit los je op door op een later tijdstip de foto te nemen, wanneer ook de lucht wat donkerder is.
    De oplossing voor het eerste probleem is niet van technische aard, dat is iets wat jij zelf in de hand moet leren hebben: wat vertel ik aan de kijker...

Comment

begrijp volkomen wat je zegt, en terecht. Het is wel zo dat ik 'toevallig' lang die plaats kwam, met de dochter achter in de auto. Ik had ook geen statief bij. Vandaar dat langere belichting niet mogelijk was, en ik daarom 'expres' ervoor gekozen heb om de voorgrond volledig zwart te maken, zodat alleen het silhouet van de horizon zichtbaar is.
      Toch bedankt voor de commentaar.
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Ik vind het wel een geslaagde plaat.
        Je voorgrond komt inderdaad mooi uit tegen de lichte(re) achtergrond. Je lucht is mooi belicht.
        Ivm het ontbreken van een onderwerp: vind ik in deze context niet nodig. Hij heeft volgens mij de focus willen leggen op de valavond (zie titel) en daar is hij dan ook in geslaagd, althans mijn mening.
        Ik had mss vanonder een beetje gecropt ( 2-3cm) zodat je niet zoveel zwart hebt in je foto maar nog eens: hij kan me wel bekoren

Groeten,

Thomas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas9 Bekijk bericht
          Ik vind het wel een geslaagde plaat.
          Je voorgrond komt inderdaad mooi uit tegen de lichte(re) achtergrond. Je lucht is mooi belicht.
          Ivm het ontbreken van een onderwerp: vind ik in deze context niet nodig. Hij heeft volgens mij de focus willen leggen op de valavond (zie titel) en daar is hij dan ook in geslaagd, althans mijn mening.
          Ik had mss vanonder een beetje gecropt ( 2-3cm) zodat je niet zoveel zwart hebt in je foto maar nog eens: hij kan me wel bekoren

Groeten,

Thomas
          weet me hier in te vinden.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
          X