Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prikkelige hond (eerste foto's)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prikkelige hond (eerste foto's)

Gisteren mijn allereerste camera gekregen.
    De Nikon D60 met Sigma 18-200mm lens.

Vandaag op stap gegaan in het bos, en een reeks foto's gemaakt.
    Daaruit volgde er enkele "goede" en ik zou graag opbouwende kritiek krijgen.
    De foto's zien er een beetje raar uit, maar dat komt omdat ze 900x900 moesten zijn.
    Dus aub. hier niet te streng op zijn
    Het is tevens ook de eerste keer dat ik echt foto's maak met een camera.

1. Zeno

- Camera Model: Nikon D60
    - Lens: Sigma 18-200mm
    - Sluitertijd: 1/125
    - Diafragma: f4,8
    - ISO: 100
    - Belichtingscompensatie: auto

2. Prikkeldraad:

- Camera Model: Nikon D60
    - Lens: Sigma 18-200mm
    - Sluitertijd: 1/60
    - Diafragma: f6,0
    - ISO: 400
    - Belichtingscompensatie: auto

Origineel formaat is hier te vinden:

Jens.
    Last edited by Jensdh; 10 november 2008, 11:46.

Re: Prikkelige hond (eerste foto's)

Oorspronkelijk geplaatst door Fierro Bekijk bericht
    De foto's zien er een beetje raar uit, maar dat komt omdat ze 900x900 moesten zijn.

Alleen langs de langste zijde ,

Ik zou ze eerst opnieuw resizen.....
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Gedaan.

Comment

Technish zijn je foto's zeker goed; alleen vind ik de kleuren tussen de achtergrond en de hond een beetje vloeken. Verder had het beestje er misschien beter volledig opgestaan. De tweede heeft een mooie bokeh maar een stukje prikkeldraad in het midden van de foto zegt me niet zoveel. Misschien dat het prikkelige van de hond iets te maken heeft met de prikkeldraad v/d tweede ??
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          Technish zijn je foto's zeker goed; alleen vind ik de kleuren tussen de achtergrond en de hond een beetje vloeken. Verder had het beestje er misschien beter volledig opgestaan. De tweede heeft een mooie bokeh maar een stukje prikkeldraad in het midden van de foto zegt me niet zoveel. Misschien dat het prikkelige van de hond iets te maken heeft met de prikkeldraad v/d tweede ??
          De foto van de hond is alleen links een beetje gecropt, om de hond in het midden te krijgen.
          Onderaan of bovenaan niets, het is dus alleen de kop die getrokken is.
          Ik had nog een foto van de hond helemaal, die ik mooier vond maar die is blijkbaar niet scherp, wat ik thuis pas zag. En dat vond ik wel zeer jammer.

Wat "Prikkelige hond" betreft, ik wist totaal niet welke titel ik moest nemen.
          En dat kwam in me op.
          Toen ik mijn foto's nogmaals doorbladerde, zag ik dat ik betere werkjes had, maar die zullen nog wel volgen.

Bedankt!

Comment

Ik zie niet zo snel waar ik een persoonlijk mailtje naar je toe kan sturen. Dus maar even zo.
            Ik zie dat je een Sigma lens op je Nikon D60 hebt. Zou je mij een heel groot plezier willen doen?
            Een keertje als het weer mooi zonnig weer is een foto met de zon in je rug van een waterpartij willen maken. Het liefst met een strak blauwe lucht. (met de sigma lens op je Nikon natuurlijk) Alvast heel erg bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisA Bekijk bericht
              Ik zie niet zo snel waar ik een persoonlijk mailtje naar je toe kan sturen. Dus maar even zo.
              Ik zie dat je een Sigma lens op je Nikon D60 hebt. Zou je mij een heel groot plezier willen doen?
              Een keertje als het weer mooi zonnig weer is een foto met de zon in je rug van een waterpartij willen maken. Het liefst met een strak blauwe lucht. (met de sigma lens op je Nikon natuurlijk) Alvast heel erg bedankt.
              Ik zal er proberen aan te denken!

Comment

Ik blijf maar zeuren over de blauwige foto's die ik met mijn Nikon heb. Het zou aan de lens kunnen liggen. Als jij wel goede foto's krijgt dan moet ik gaan voor een sigma denk ik. Moet toch nog een tele erbij hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisA Bekijk bericht
                  Ik blijf maar zeuren over de blauwige foto's die ik met mijn Nikon heb. Het zou aan de lens kunnen liggen. Als jij wel goede foto's krijgt dan moet ik gaan voor een sigma denk ik. Moet toch nog een tele erbij hebben.
                  Wel, de allereerste foto dat ik trok, was ook van die hond.
                  Die zat op het gras, en toen was het mooi fel blauwe lucht.
                  En z'n kopje had een enorm blauwe schijn:

Dus ik denk niet dat het aan je lens ligt

Comment

Ik zie het. En inderdaad ook zo een blauwe gloed. Het zal wel bij de Nikon horen. Ik moet er maar mee leren leven want het is verder een dijk van een camera.

Comment

Working...
                    X