Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een dagje Kalmthoutse heide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een dagje Kalmthoutse heide

    Ik ben vandaag eens naar de kalmthoutse heide getrokken met men camera en heb er 3 fotos uitgekozen die ikzelf toch wel redelijk geslaagd vond. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar de eerste

    Graag had ik jullie oprechte meningen gehoord en tips wat er beter kon aan deze fotos:

    Grazende schapen

    Diafragma: F/9
    Sluitertijd: 1/100sec
    ISO-gevoeligheid: 200

    Het blauwe meer (Aangepast naar originele kleuren)
    Oorspronkelijke foto: http://hotnessforall.deviantart.com/...lake-103015433

    Diafragma: F/10
    Sluitertijd: 1/250sec
    ISO-gevoeligheid: 200

    Herfst plaatje:

    Diafragma: F/8
    Sluitertijd: 1/60sec
    ISO-gevoeligheid: 250
    Last edited by WouterVdV; 8 november 2008, 22:00.
    ~ Visit my Blog ~
    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

  • #2
    Re: Een dagje Kalmthoutse heide

    Voor mij foto 1 - 3 - 2

    1/ mooie warme herfstkleuren en rustgevend;
    2/ te blauw;
    3/ ietsje te flets .... misschien iets meer contrast.

    gr. J@siu !!!
    >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

    Comment


    • #3
      Re: Een dagje Kalmthoutse heide

      Oorspronkelijk geplaatst door Jasiu Bekijk bericht
      Voor mij foto 1 - 3 - 2

      1/ mooie warme herfstkleuren en rustgevend;
      2/ te blauw;
      3/ ietsje te flets .... misschien iets meer contrast.

      gr. J@siu !!!
      Dank je voor je reactie...
      Ik had foto 2 een beetje bewerkt want ik dacht dat hij misschien wat te flets zou zijn... Ik zal het eens vervangen door de originele foto zo meteen
      ~ Visit my Blog ~
      ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

      Comment


      • #4
        Re: Een dagje Kalmthoutse heide

        Oorspronkelijk geplaatst door WouterVdV Bekijk bericht
        Dank je voor je reactie...
        Ik had foto 2 een beetje bewerkt want ik dacht dat hij misschien wat te flets zou zijn... Ik zal het eens vervangen door de originele foto zo meteen
        Gelieve de originele te laten staan, zodat ook mensen die kijken naar je foto's weten waarover het gaat. Die er nu staat is in elk geval niet te blauw.

        Eerste heeft een mooi kleurenpallet, maar ik mis een beetje een rustpunt, om de foto te beginnen kijken.
        Tweede vind ik goed gemaakt, alsook de derde, waar de lichte lucht wel maar op het randje zit. Iets donkerder zal meer detail geven, en aangenamer kijken.

        Comment


        • #5
          Re: Een dagje Kalmthoutse heide

          De derde is goed, een eenvoudige mooie landschapsfoto. De panorama's vind ik niet mooi, omdat ik niet van dat formaat hou, kijkt niet lekker.

          Comment


          • #6
            Re: Een dagje Kalmthoutse heide

            FestinaLente:
            Foto 2 die waarschijnlijk te blauw was staat er nu ook als link bij dus het verschil tussen degene die er nu staat en de eerste kan je nog bekijken

            Wat bedoel je juist met foto 1 dat er geen rustpunt is? Dan kan ik hier volgende keer op letten.

            Control-Z
            Dank je. Ja ik denk idd dat je van dat type moet houden (Ik denk alvast dat zoiets wel mooi zou hangen in een woonkamer boven een dressoir ofzo.
            Dit is de originele foto van het meer (dan zie je ook al de reden waarom deze bijna niet anders kon:


            En deze van de schapen:
            ~ Visit my Blog ~
            ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

            Comment


            • #7
              Re: Een dagje Kalmthoutse heide

              Het rustpunt...
              Bij je tweede foto heb je vooraan een bosje met gras staan, wat de foto wat diepte meegeeft. Het is daar ook duidelijk, mits er alleen het landschap op staat, dat het landschap het onderwerp is.
              Bij je eerste foto, heb je een drukke achtergrond, er staat een boom, maar die trekt niet genoeg aandacht, omdat hij zelfde kleuren heeft, op de voorgrond en dan zijn er de koeien, die verspreid zijn over de foto. Er is zoveel te zien op de foto, van lnks naar rechts, van voor naar achter, dat ik blijft kijken, zonder te vinden. Let op, 't is geen slechte foto, maar misschien staat er te veel op (voor mij althans).

              Comment


              • #8
                Re: Een dagje Kalmthoutse heide

                Ah I see..
                Nu je het zegt... op veel fotos blijven men ogen op 1 punt gericht... bij deze blijven ze inderdaad naar heel de foto kijken.
                Er zijn 2 zaken waardoor er hier voor geen ander shot gekozen kon worden:
                1) Er was een omheining waar ik niet voorbij mocht wat toch voor een grote afstand zorgde tussen mij en de schapen
                1) Enkel nog maar in het bezit van die kitlens die bij de D90 zit (Wat ik op zich wel een goede beginnerslens vind) maar met een telelens had ik waarschijnlijk een resultaat gehad waarin ik de nadruk kon leggen op 1 of meerdere schapen en minder op heel het geheel.

                Wat niet los staat van het feit dat ik de foto persoonlijk zelf wel leuk vind
                Last edited by WouterVdV; 9 november 2008, 09:49.
                ~ Visit my Blog ~
                ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

                Comment


                • #9
                  Re: Een dagje Kalmthoutse heide

                  voor mij # 1 ik hou wel van dit formaat, de sfeer wordt hier mooi weergegeven
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een dagje Kalmthoutse heide

                    foto 1 vind ik wel geslaagd
                    zeker de kleuren van de herfst die mooi overkomen
                    canon eos 400d + kitlens + zonnekap, canon 580 ex 2 flitser, batterijgrip, Canon Remote Switch RS60 E3, statief vanguard. voorlopige site www.netlog.be/dj_lango

                    Comment

                    Working...
                    X