Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selectie uit eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Selectie uit eerste foto's

Hieronder enkele van mijn eerste foto's.
    Zoals jullie kunnen zien, heb ik een breed gamma aan interesses.

Camera Model : Canon EOS 1000D
    Exposure time [s] : 1/80
    ISO speed ratings : 800
    Aperture : F6.4
    Flash : No flash
    Focal length [mm] : 55
    Exposure mode : Auto (0)
    White balance : Auto (0)
    Scene capture type : Standard (0)

Exposure time [s] : 1/200
    F-Number : 10.0
    ISO speed ratings : 200
    Aperture : F9.9
    Focal length [mm] : 18

Exposure time [s] : 1/400
    ISO speed ratings : 1600
    Aperture : F5.0
    Focal length [mm] : 40

Geef jullie mening.

Re: Selectie uit eerste foto's

ga voor de tweede opname, val wel voor de compo.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

1: Mooi wat scherpte en kleuren betreft, maar een beetje te centraal en ook jammer dat de paddestoel aangetast is, maar aan dat laatste kan je natuurlijk niets doen.

2: Inderdaad vrij goed van compositie, jammer dat de tak rechts er niet volledig op staat

3: Onderaan veel te krap gekaderd. Het oog wordt ook veel meer naar de reclame getrokken ipv. naar de fietser. Da's wellicht wel de bedoeling van reclame, maar niet van jouw foto vermoed ik. Ook nogal donker doordat de lichtmeting 'in de war' was door het witte vlak van de reclame.
      www.elwee.net

Comment

1ste... nog dichter bij de grond, geeft vaak een nog mooier beeld, maar hij is zeker niet slecht. Dat hij aangetast is, maakt niet uit... het toont dat er nog ander leven in 't bos zit. Een niet-aangetaste paddestoel kijkt wel aangenamer. Ik denk dat je met een andere witbalans-instelling, je toch meer warmte in het beeld krijgt.

2de... vind ik niet zo goed van compositie. Een tak vooraan kan je bijvoorbeeld gebruiken om diepte in het beeld te brengen. Hier belemmert hij het zicht op de achtergrond, op het landschap, dat ook deel uitmaakt van de foto.

3de... 't Zou beter zijn moest de renner er helemaal op staan. Altijd opletten voor de achtergrond. Door een te drukke achtergrond gaat de renner verloren. Ruimte in rijrichting is goed gelaten. De blikken van de supporters spreken natuurlijk ook boekdelen...

Comment

Alvast voor de reacties en de tips.
          Over foto 2: het was mij vooral te doen om het vastleggen van de avondzon. Dat geeft zo'n mooi effect met de lens.

Over foto 3: deze vind ik zelf de minste, maar heb hem online gezet om te leren. Die dag (cross Koppenberg) was het bewolkt en regenachtig. Het was al een serieuze klus om vanonder mijn paraplu, tussen 2 toeschouwers in, te fotograferen. Wat kan ik bij een volgende weersituatie als deze, verbeteren aan de instellingen van mijn fototoestel?

Bedankt

Comment

Working...
          X