Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DOF - Test 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DOF - Test 2

Ik denk al beter maar nog niet super (heeft ook te maken dat deze fotos in men kamer zijn genomen met geen optimale belichting)
    Bruine puntjes zijn kruimels van de eerder neergelegde speculaasjes
    Opmerkingen/suggesties altijd welkom natuurlijk! Nogmaals, het gaat eerder om de DOF dan om de compositie of het onderwerp van de foto

Versie 1:
    f/5.6
    iso: 200
    exposure time: 1/3

Versie 2:
    f/5.6
    iso: 400
    exposure time: 5/100

Focus op achterste:
    f/5.6
    iso: 200
    exposure time: 5/300
    ~ Visit my Blog ~
    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Re: DOF - Test 2

3 foto's met diafragma F5.6, waarvan de eerste 2 juist hetzelfde zijn op de witbalans na en de derde verschilt door een ander focuspunt. (Scherpgesteld op de bovenste stenen) Begrijp eigenlijk niet goed wat je wilt testen...

Ik zou in jouw geval manueel focussen op de eerste steentjes en gewoon verschillende opnamen maken met verschillend diafragma. Wat je nu hebt gedaan lijkt mij een beetje overbodig.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      3 foto's met diafragma F5.6, waarvan de eerste 2 juist hetzelfde zijn op de witbalans na en de derde verschilt door een ander focuspunt. (Scherpgesteld op de bovenste stenen) Begrijp eigenlijk niet goed wat je wilt testen...

Ik zou in jouw geval manueel focussen op de eerste steentjes en gewoon verschillende opnamen maken met verschillend diafragma. Wat je nu hebt gedaan lijkt mij een beetje overbodig.
      Je hebt wsl wel gelijk... ik kreeg men diafragma ook niet groter (kleinere f waarde) .. dit door de zoom.

Het zijn wsl idd nutteloze dingen om te doen maar 'k ben de handleiding aant doornemen van men toestel en ondertss wat testen... met dit weer en niks fotografisch aantrekkelijk in de buurt 's nachts wou ik toch wat uitproberen.... Morgen en zaterdag ga ik wsl naar de kalmthoutse heide + eventueel ergens anders (de liereman mss) om daar wat te gaan experimenteren... Die gaan waarschijnlijk veel nuttiger zijn dan deze

Sorry voor het nutteloze van deze topic maar ja.. Je hebt iets nieuw wat veel beter is van kwaliteit dan de vorige p&s cameras en je bent nogal gemakkelijk onder de indruk
      ~ Visit my Blog ~
      ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

[QUOTE=WouterVdV;2044071]Je hebt wsl wel gelijk... ik kreeg men diafragma ook niet groter (kleinere f waarde) .. dit door de zoom.
        /QUOTE]

Probeer dit eens met een lichtsterke lens, bvb een 50/1.8. Dan ga je pas goed het verschil zien tussen fotos op f/1.8, f/4, f/8, . . .
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
        X