Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kayakker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kayakker

Hoi,
    dit is de eerste maal dat ik hier een foto post. Ben zelf ook nog niet lang met fotografie bezig.
    Zelf heb ik momenteel een Powershot S5IS(zoek een upgrade naar DSLR te doen ergens begin volgend jaar), erg tevreden over moet ik zeggen, een héél versatile toestel dat makkelijk mee te nemen is naar zowat overal. Net zoals deze foto die ik gemaakt heb van op ongeveer 30m hoogte tegen de rotswanden van Freyr (bij Dinant)
    Het is een Kayakker die een uurtje eerder al in de andere richting gepasseerd was en nu ook bij het laatste daglicht huiswaarts aan't peddelen is.
    Het doel van mijn dag was echter niet kayakkers op de Maas fotograferen, wel mijn broer en companen tegen de rotswanden fotograferen, wat een enorm moeilijke bezigheid blijkt te zijn, de kayakker was gewoon... tja...
    Alle commentaren en vooral hints, technisch en esthetisch zijn welkom
    Ik dacht er zelf nog aan dit om te zetten in zwart-wit maar ik vind de lichte oranje tinten op het water wel iets hebben.

Groetjes
    Aerrow
    Groetjes - Aerrow
    Canon EOS 50D - EF-S 17-55/f2.8 IS USM - EF 50/f1.8 II - Canon Powershot S5IS - this is all I "own"

Re: Kayakker

mooi en zeker het camerastandpunt.
    off topic: is dat die wand die ik vanaf de Maas kan zien, als ik er met de boot langs vaar!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

is goed mogelijk dat je die wand kan zijn, hij is nl een metertje of 100 hoog. De wand zelf noemt 'al legne' en het een deel van de rotsformaties in freyr. Je hebt er wel meerdere wanden maar naar mijn weten moet 'Al Legne' het meest opvallen vanop de rivier zelf.
      Thx for the comment!
      Groetjes
      Aerrow
      Groetjes - Aerrow
      Canon EOS 50D - EF-S 17-55/f2.8 IS USM - EF 50/f1.8 II - Canon Powershot S5IS - this is all I "own"

Comment

esthetisch: ik zou durven een vierkante er van maken, onderaan wegcroppen. Maar ik hou dan ook erg van een vierkant formaat. Het is misschien een kwestie van smaak.

Comment

Dankjewel voor de comments mensen!!!
          Heb het vierkant geprobeerd, maar is idd een kwestie van persoonlijke smaak denkik
          Groetjes - Aerrow

Comment

een specialleke, voor mij zeker te smaken, goeie keuze, mooi moment
            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Vind het een hele knappe foto met mooie kleurtoon
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

smaken zijn altijd anders he... want ik vind er net weer zoveel zwart op staan rechtsboven.

Maar wel een heel mooie foto.
                Canon EOS 450D

Comment

En denkje dat het een meerwaarde zou hebben om die zwarte rechterbovenhoek een beetje op te kallefateren in photoshop? heb al een paar keer met de levels gespeeld, maar om de rechterbovenhoek 'minder zwart' te krijgen moet ik het effect op het water eigenlijk té hard vernietigen... Zijn er ook andere technieken?(ik dacht evt aan een extra layer die enkel over de rechterbovenhoek gaat....)
                  Groetjes
                  Aerrow
                  Groetjes - Aerrow

Comment

Je kan met een extra laag alleen de bovenhoek lichter maken.
                    Maar ik vind hem mooi zoals ie is.
                    Als je hem vierkant crobt is ie naar mijn smaak nog beter.

gr.ron.
                    http://exhi-fotografie.nl

Comment

Mooi, maar net als een aantal anderen hier denk ik dat een vierkante crop de foto nog sterker maakt.
                      www.elwee.net

Comment

Working...
                      X