Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR stap voor stap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDR stap voor stap

Ik ben weg van HDR foto's, maar ik heb er weinig tot geen kaas van gegeten, wie kan me uitleggen hoe je dit precies doet? of staat het al ergens beschreven? ik kan het niet vinden in ieder geval.
    Ik weet alleen dat je 1 normaal belichte foto 1 overbelichte en 1 onderbelichte foto moet samenvoegen. Maar hoe belicht ik onder en over? (door bracketing of in photoshop?) Heb ergens gelezen dat het samenvoegen in photoshop gaat onder automatisch, maar dan komt er iets over tonemapping??
    Wie of wie kan me meer vertellen?

Re: HDR stap voor stap

gebruik eens de zoekfunctie op HDR je zult wel één en het ander vinden
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Dat had ik al gedaan hoor (ben niet helemaal blond Maar ik kan niet vinden hoe je het stap voor stap doet, lees alleen hier en daar flarden. Ik heb het wel zelf een beetje geprobeert in photoshop, maar ik krijg niet echt een verbluffend resultaat, eerder zwaar teleurstellend en ik snap die tonemappen niet.
      Maar goed ik wacht even waf of iemand een link voor me heeft waar het goed beschreven staat.

Comment

hoi,

Tip 1: posten in de juiste topic. je vraag hoor thuis in Algemeen of bewerking.
        Tip 2: voor HDR gebruik je een programme, en de meest gebruiken volgens mij (Photomatix of gewoon Photoshop)
        Tip 3: googlen en een HDR zoeken, geeft veel resultaten
        Het is idd zo dat je op BD (alsook op google) veel vind maar niet stap voor stap. Beste is er een paar te lezen en voor jezelf de stappen maken (je moet er iet voor over hebben é ).

Tip 4: (belangrijkste tip) zorg dat je eerst goed de basis van fotografie onder de knie hebt. Veel mensen willen soms lopen als ze nog niet kunnen wandelen. Een goede basisfoto is heel belangrijk (zowel bij HDR als bij andere bewerkingen)

(tip 4 slaat mss niet op jou, dat weet ik niet maar zeg het gewoon )

Grtz en succes
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
          hoi,

Tip 1: posten in de juiste topic. je vraag hoor thuis in Algemeen of bewerking.
          Tip 2: voor HDR gebruik je een programme, en de meest gebruiken volgens mij (Photomatix of gewoon Photoshop)
          Tip 3: googlen en een HDR zoeken, geeft veel resultaten
          Het is idd zo dat je op BD (alsook op google) veel vind maar niet stap voor stap. Beste is er een paar te lezen en voor jezelf de stappen maken (je moet er iet voor over hebben é ).

Tip 4: (belangrijkste tip) zorg dat je eerst goed de basis van fotografie onder de knie hebt. Veel mensen willen soms lopen als ze nog niet kunnen wandelen. Een goede basisfoto is heel belangrijk (zowel bij HDR als bij andere bewerkingen)

(tip 4 slaat mss niet op jou, dat weet ik niet maar zeg het gewoon )

Grtz en succes
          TS is van beroep fotograaf hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zoals ik dus zei: 'tip 4 slaat mss niet op jou...'
            'Keep on Clicking'
            Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

hieronder enkele linkjes

klik

klik

mvg david
              nikon stuff

Comment

Bedankt, ik heb inmiddels ook verder gezocht op internet, en ik heb een pb'tje gekregen van iemand die ook een goede link voor me had. Ik ga ermee aan de slag en jep is waar, zelf mee aan de slag gaan en experimenteren, maar ja moet je wel weten waarmee en hoe je moet experimenteren. Ik ben een beetje op weg geholpen nu dus bedankt, ik hoop dat het me gaat lukken, ben gek op foto's met heel veel contrast en HDR spreekt me bijzonder aan. Ik ga het proberen en zal laten weten of het me gelukt is of niet.

Corrine
                (haha ben inderdaad fotograaf van beroep en voelde me zeker niet aangesproken door tip nr, 4, maar dit terzijde)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                  Bedankt, ik heb inmiddels ook verder gezocht op internet, en ik heb een pb'tje gekregen van iemand die ook een goede link voor me had. Ik ga ermee aan de slag en ...
                  Niet dat ik al zo veel ervaring heb om met HDR te beginnen, maar het is misschien interessant die link die je hebt gekregen te delen zodat ieder er zijn voordeel kan uithalen.
                  Alle begin is moeilijk... Nikon D60 --- Nikkor 18/55 VR --- SIGMA 70-300mm 4,0-5,6 APO DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EkIm Bekijk bericht
                    Niet dat ik al zo veel ervaring heb om met HDR te beginnen, maar het is misschien interessant die link die je hebt gekregen te delen zodat ieder er zijn voordeel kan uithalen.
                    Komt goed!! Ik heb al meerdere interressante links gevonden, ik ben zelf nog een beetje aan het puzzelen, maar ben ik er wat verder uit zal ik mijn bevindingen hier zeker neerzetten.
                    Ik ben ook een beginneling wat HDR betreft, maar het is LEUK!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                      Komt goed!! Ik heb al meerdere interressante links gevonden, ik ben zelf nog een beetje aan het puzzelen, maar ben ik er wat verder uit zal ik mijn bevindingen hier zeker neerzetten.
                      Ik ben ook een beginneling wat HDR betreft, maar het is LEUK!!!!
                      Mooi maar heb je dan ook even tijd om hierop te antwoorden?

Oorspronkelijk geplaatst door EkIm Bekijk bericht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
                        Mooi maar heb je dan ook even tijd om hierop te antwoorden?
                        Ja ja niet zo ongeduldig, ik zei dat ik meerdere links had gevonden, dus ik zal deze week alle linken erop zetten die ik heb gevonden en mijn bevindingen. Maar ik ben op een andere computer bezig geweest, dus heb niet alle linken bij de hand, snappie?
                        Komt echt wel goed, maar nu ben ik even heeeel druk aan het werk (nog net tijd om even uitleg te geven)

Comment

Ik ben zelf nog niet verder gekomen met HDR (even geen tijd) maar ik hoop er snel verder mee aan de slag te gaan.

Corrine

Comment

download Photomatix

daarin laad je je 5raw bestanden en je bewerkt ze zoals je wil !

Comment

Working...
                            X