Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wandeling in de mistige ardennen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wandeling in de mistige ardennen


    canon 40D
    1/160
    F9.0
    ISO400

    [IMG][/IMG]
    canon 40D
    1/200
    F10
    ISO400


    canon 40D
    1/160
    F8.0
    ISO 400

    Zo, mn eerste post, enkele foto's van een mistige herfstdag langs de Semois. Graag jullie bemerkingen en aanbevelingen. Thanks!

  • #2
    Re: wandeling in de mistige ardennen

    De tweede is voor mij de betere. Wat ik in de andere mis is een onderwerp. Wat wil je overbrengen ? Als je dat voor jezelf hebt uitgemaakt, kies je een standpunt die dat 'onderwerp' het best naar de toeschouwer laat overkomen; m.a.w. je bepaalt de compositie. Lees eens een goed boek hierover.
    Een mistige omgeving kan een dankbaar onderwerp zijn, in combinatie met bv. morgenlicht.
    In jouw voorbeelden heeft het echter alleen een grijzige sluier tot gevolg. In de laatste foto ook een nietszeggende witte lucht over een groot gedeelte van het beeld. Probeer dit te vermijden. In jouw plaats had ik meer de nadruk gelegd op de herfstkleuren in de toppen van de bomen, en het effect van de mist daarop. Probeer ook het contrast wat op te krikken om de herfstkleuren wat meer door te laten komen.
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment

    Working...
    X