Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probeerseltjes D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probeerseltjes D80

Ik ben hier en daar kwaliteit verloren mja... mijn eerste probeerseltjes met D80...
    Alle opbouwende kritiek is welkom
    Liefs,
    Fienie

Re: Probeerseltjes D80

Let wat op de compo,
    - centrale onderwerpen zijn in veel gevallen af te raden. Probeer de 'gulden snede regel' oftewel je onderwerpen op sterke punten (1/3) of diagonalen te plaatsen. (foto #1 en #2)
    - Vermijd dat de achtergrond een vreemde uitbreiding op je onderwerp vormt (#2)

Let op je belichting: Een stoet loopt nu eenmaal midden op de dag en wanneer je dan geluk hebt met het zonnetje in combinatie met nog wat lichte kleding of smink kun je heel snel burn krijgen in je highlights (Foto #3 - gezicht en arm). Probeer ook dat sterke contrast met de achtergrond (donkerder parasol) uit je beeld te houden - ze trekken aandacht weg van je onderwerp

Voor dit soort taferelen (enkele persoon) zou portrait mode ook best wel kunnen.

Zeker blijven verder proberen
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Re: Probeerseltjes D80

Dank je wel Selkie voor de interessante info!!!
      Ik doe er zeker wat mee

Comment

Working...
      X