Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De herfstkleuren van 12 oktober

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De herfstkleuren van 12 oktober

    Vandaag voor het eerst op stap gegaan met mijn Canon (EOS450D).
    Ik heb hem nu twee weken, en dit was ons eerste uitje samen.
    Het weer was wat somberder dan ik had gehoopt. Daarom heb ik ze wat opgelicht met PSP.

    Ik hoop op eerlijke opmerkingen en kritiek... ik sta er voor open. Want alleen dan kan ik er wat van leren. Bij voorbaat dank.



    Sluitertijd 1/64
    Lensopening F4
    Belichtingstijd 1/60
    Iso 100
    Belichtingsprogramma Sluiterprioriteit



    Sluitertijd 1/197
    Lensopening F9
    Belichtingstijd 1/200
    Iso 400
    Belichtingsprogramma Sluiterprioriteit





    Sluitertijd 1/21
    Lensopening F22
    Belichtingstijd 1/20
    Iso 200
    Belichtingsprogramma Sluiterprioriteit
    Canon EOS 450D

  • #2
    Re: De herfstkleuren van 12 oktober

    91 keer bekeken en geen enkele reactie. Dat is ook een reactie denk ik dan.
    Toch vind ik dat jammer.
    Ik had liever nog gelezen "joh Vienna, kom eens terug als je wat meer geoefend hebt" of "Vienna, je foto's zijn saai, niet goed, niet mooi.... of iets in die stijl.
    Maar gezien de reactie 0 begrijp ik wel waar ik aan toe ben.

    Ik vind het nogmaals heel jammer, en geen erg warm welkom voor een beginner.

    Kom gewoon met een eerlijke kritiek. Daar heb ik wat aan. En ik kan het hebben hoor... ik ben een grote meid
    Last edited by Vienna; 13 oktober 2008, 21:44.
    Canon EOS 450D

    Comment


    • #3
      Re: De herfstkleuren van 12 oktober

      Waarom programma sluitertijdvoorkeuze ? Nu heb je foto's waar de scherptediepte niet altijd goed ligt. vb bij de paddo is F22 niet zo gebruikelijk (maar toch interessant).
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: De herfstkleuren van 12 oktober

        dubbele post... excuses
        Last edited by Vienna; 13 oktober 2008, 22:51.
        Canon EOS 450D

        Comment


        • #5
          Re: De herfstkleuren van 12 oktober

          Ik was eigenlijk met Sluitertijdvoorkeuze (TV-stand) aan het werk gegaan omdat ik dacht dat ik er meer van zou leren dan dat voor automatisch kies.

          Ik probeer in verschillende programma's de fotos te maken. Ik heb deze foto ook in andere programmastanden gemaakt (M, P, Auto) maar die waren niet goed geslaagd.
          Ik weet denk ik ook nog niet zo goed, met welke standen ik het beste kan werken.

          In de Sluitertijdvoorkeuzestand (wat een woord) wordt de diafragmakeuze (F22) automatisch bepaald. Dan heb ik de Sluitertijdkeuze niet goed ingesteld denk ik??

          In ieder geval ben ik blij met je reactie. Dank je wel!!!!
          Canon EOS 450D

          Comment


          • #6
            Re: De herfstkleuren van 12 oktober

            Beste keuze is om de camera op A te zetten (Diafragmavoorkeuze)

            Een goede leerschool om je camera te leren kennen :


            http://web.canon.jp/imaging/enjoydslr/part1/1G.html


            .
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #7
              Re: De herfstkleuren van 12 oktober

              Bedankt voor de tip en de link Defenderke!
              Ik ga er mee aan de slag.

              Thnx voor je reactie.
              Canon EOS 450D

              Comment


              • #8
                Re: De herfstkleuren van 12 oktober

                Oorspronkelijk geplaatst door Vienna Bekijk bericht
                91 keer bekeken en geen enkele reactie. Dat is ook een reactie denk ik dan.
                Toch vind ik dat jammer.
                Ik had liever nog gelezen "joh Vienna, kom eens terug als je wat meer geoefend hebt" of "Vienna, je foto's zijn saai, niet goed, niet mooi.... of iets in die stijl.
                Maar gezien de reactie 0 begrijp ik wel waar ik aan toe ben.

                Ik vind het nogmaals heel jammer, en geen erg warm welkom voor een beginner.

                Kom gewoon met een eerlijke kritiek. Daar heb ik wat aan. En ik kan het hebben hoor... ik ben een grote meid
                Hoi Viena,

                Natuurlijk is het niet leuk dat je geen commentaar krijgt op je foto's, maar geduld die komen er wel, niet iedereen "kan "kommentaar geven. ( anders kon je nu 202 commentaren lezen, beetje vermoeiend niet?)
                ikzelf ben ook een beginner en had het er in het begin ook moeilijk mee dat er weinig reactie kwam op mijn foto's. Maar van de reacties die er komen kan je wel wat leren.
                Ik denk dat heel veel mensen hier komen kijken en proberen te leren van de kommentaar die bij de foto's staat( ik allesinds toch)
                en buiten "mooi, niet mooi of bwa ik weet het niet" kan ik helaas niet veel neerschrijven door mijn beperkte kennis van fotografie. Dus onhoud ik mij liever van kommentaar en probeer te leren van die enkele die wel iets kunnen neerschrijven.

                Blijven schieen en blijven posten dus
                Haja voor ik het vergeet " Welkom"

                groetjes
                Jerry


                ps: Je tweede foto vind ik kwa compositie een plaatje maar ik mis een beetje scherpte ( komt mss door het verkleinen)
                stay within compass and you will be shure, to avoid troubles that other endure

                Comment


                • #9
                  Re: De herfstkleuren van 12 oktober

                  Jerry, het zijn wijze woorden En ook zo waar!!!

                  Misschien was ik een beetje ongeduldig, maar ik was de enige die geen reactie had. En dan ga je denken.. zijn ze dan zo superslecht? Waarom zegt niemand me dat dan... dan weet ik het ook.
                  Maar ik geef niet snel op, want ook geen reacties krijgen is een leerschool en ik ga door met proberen.

                  Jij superbedankt voor jouw reactie en je welkom.
                  Last edited by Vienna; 15 oktober 2008, 13:08.
                  Canon EOS 450D

                  Comment


                  • #10
                    Re: De herfstkleuren van 12 oktober

                    Ook van mij welkom.. en ongeveer dezelfde reactie..
                    vind je fotos we goed, niet echt iets dat eruit springt maar kan ook niet direkt zeggen waaraan het ligt of wat je kan doen om het beter te maken

                    ik reageer meestal enkel op fotos als ik echt iets van positieve bijdrage kan leveren, meer dan 'mooie foto'

                    als ik toch een opmerking moet maken: de lucht heeft weinig contrast..
                    geen idee of je er iets had aan kunnen doen of je op een ander moment van de dag je fotos had moeten maken..
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: De herfstkleuren van 12 oktober

                      nr twee vind ik een hele leuke, mist wel wat licht en scherpte op de voorgrond van de plant.
                      De eerste mag ook wel wat scherper maar zo te zien was het een bewolkte dag? Moeilijk om dan veel licht te hebben.
                      De derde vind ik niets omdat de paddestoelen teveel aandacht vragen en toch niet zo mooi zijn.
                      Beste is daar een macro van te nemen en nog dichter tegen de grond te gaan zodat de achtergrond wegvalt.
                      Soms is opmerkingen maken moeilijker dan te zeggen 't is mooi'en iedereen vind wat anders mooi. Dat zul je wel merken aan de commentaren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De herfstkleuren van 12 oktober

                        Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                        Ook van mij welkom.. en ongeveer dezelfde reactie..
                        vind je fotos we goed, niet echt iets dat eruit springt maar kan ook niet direkt zeggen waaraan het ligt of wat je kan doen om het beter te maken

                        ik reageer meestal enkel op fotos als ik echt iets van positieve bijdrage kan leveren, meer dan 'mooie foto'

                        als ik toch een opmerking moet maken: de lucht heeft weinig contrast..
                        geen idee of je er iets had aan kunnen doen of je op een ander moment van de dag je fotos had moeten maken..
                        Heel erg bedankt voor je reactie!
                        Canon EOS 450D

                        Comment


                        • #13
                          Re: De herfstkleuren van 12 oktober

                          Oorspronkelijk geplaatst door Brugje Bekijk bericht
                          nr twee vind ik een hele leuke, mist wel wat licht en scherpte op de voorgrond van de plant.
                          De eerste mag ook wel wat scherper maar zo te zien was het een bewolkte dag? Moeilijk om dan veel licht te hebben.
                          De derde vind ik niets omdat de paddestoelen teveel aandacht vragen en toch niet zo mooi zijn.
                          Beste is daar een macro van te nemen en nog dichter tegen de grond te gaan zodat de achtergrond wegvalt.
                          Soms is opmerkingen maken moeilijker dan te zeggen 't is mooi'en iedereen vind wat anders mooi. Dat zul je wel merken aan de commentaren.
                          Heel erg bedankt voor je reactie en de tips!
                          Het was inderdaad een heel bewolkte dag en ook een beetje nevelig.
                          Maar ik heb inmiddels begrepen dat ik mijn instellingen ook niet goed had gekozen. Daar zal het ook mee te maken hebben.
                          Canon EOS 450D

                          Comment

                          Working...
                          X