Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto

Hallo mensen,
    Gisteren een Canon eos 450 D gekocht. De batterij moest een hele avond opladen maar deze morgen kon ik er toch mee aan de slag! Ik logeerde dit weekend bij mijn schoonvader die duivenliefhebber is. Ik volg het allemaal niet zo maar het binnenkomen van de duiven is altijd wel leuk om te zien. Ze vliegen en plots 'vallen' ze uit de lucht naar hun kot.
    Na me jaren geërgerd te hebben aan de snelheid van mijn digitaal compactje (het beestje is al 7 jaar oud) wou ik eens testen hoe vlug zo'n digitale reflex wel is. Ik had hem dus rond mijn nek hangen en voor ik het wist kwam er een duif uit de lucht vallen, tussen het vallen en landen zit zo'n 4 seconden (dat gaat echt vlug) en in die tijd moest ik dus camera opzetten, richten, scherpstellen en fotograferen. Met onderstaand resultaat, ik vond dit een knappe prestatie, maar als noob ben ik natuurlijk niet veel gewend.
    Ik heb de foto niet bewerkt maar vind de achtergrond niet zo mooi. Ik had liever de duif wat dichter gehad tegen een blauwe achtergrond zoals het zou lijken alsof ze op de camera zou landen maar dat was misschien wat teveel national geographic alure.
    Nuja de opstartsnelheid van het toestel vind ik wel prachtig, nu is het aan jullie om tips te geven want zal wel nodig zijn!
    Oja prachtig forum trouwens! Ga mij hier amuseren denk ik...

Lens Focal Length: 49,00 mm (18-55 mm)
    Shutter Speed: 1/800 sec
    F-Number: F9,0
    ISO: 400

Re: Eerste foto

Proficiat met je aankoop

Je duifje staat er mooi scherp op,
    inderdaad jammer van de achtergrond,
    misschien volgende keer wat meer inzoomen op de duif zodat hij wat meer beeldvullend word, en hem minder centraal in beeld zetten,
    in dit geval hier zou het beter geweest zijn om hem wat meer naar linksboven gezet te hebben zodat de duif je foto komt "invallen".
    (het is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan )

Blijven oefenen en veel plezier met je 450D
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Inderdaad, zou wel mooier geweest zijn moest hij van links binnenvallen met het leien dak als achtergrond maar had hem niet zien komen van ver dus moest rap gaan! en oefenen, leuk dat dat is deze namiddag heel veel foto's genomen, 'k vind het een leuk toestel, weet niet of het veel scheelt met het jouwe?
      Greets!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
        Inderdaad, zou wel mooier geweest zijn moest hij van links binnenvallen met het leien dak als achtergrond maar had hem niet zien komen van ver dus moest rap gaan! en oefenen, leuk dat dat is deze namiddag heel veel foto's genomen, 'k vind het een leuk toestel, weet niet of het veel scheelt met het jouwe?
        Greets!
        Ik zou het ook niet weten, ik heb de mijne al een tweetal jaar en heb nooit een ander model in mijn handen gehad
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Jo

Welkom!

Tof tekstje trouwens! Het inderdaad een prachtig forum.

Verder haal je zelf al aan wat ik dacht. Achtergrond is niet ideaal maar oefenen loont. Duif is wel scherp denk ik dus dat is positief.

Andries
          ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
            Proficiat met je aankoop

Je duifje staat er mooi scherp op,
            inderdaad jammer van de achtergrond,
            misschien volgende keer wat meer inzoomen op de duif zodat hij wat meer beeldvullend word, en hem minder centraal in beeld zetten,
            in dit geval hier zou het beter geweest zijn om hem wat meer naar linksboven gezet te hebben zodat de duif je foto komt "invallen".
            (het is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan )

Blijven oefenen en veel plezier met je 450D
            Is allemaal waar hoor maar toch even relativeren,..., en Renzowoef, niet persoonlijk want je hebt gelijk,....
            Maar al ooit bij een duivenmelker op duiven zitten "letten"? die beesten komen dus echt in één keer aan en ge kunt ze niet ff laten wachten, die poseren niet, die willen alleen naar hun eten of hun duivin.
            Misschien had een cropje achteraf hier wel kunnen helpen
            Van die achtergrond, dat beest komt bij een wedstrijd meestal uit het zuiden en als daar net dat kot met die leien staat, ja,....

Die duif zelf vind ik er perfect opstaan. Scherp maar wel beweging in de vleugels

Comment

Welja dat gaat dus idd heel vlug, deze had ik ook niet zien aankomen van ver, plots zag ik hem van rechts naar binnen komen en dan moet het inderdaad vlug gaan en over de duif zelf ben ik ook heel tevreden, 'k vind ook dat hij scherp is en beweging in de vleugels heeft, qua snelheid vond ik het een geslaagde test van het toestel.
              Wou hem croppen maar heb nog niet echt goede software daarvoor...ging huizen links wegsnijden dat je alleen leien kreeg met blauwe lucht en die duif. Maar geeft het dan niet dat de foto dan vierkant wordt ipv rechthoekig?

Comment

Hallo,

Het duifje is inderdaad mooi scherp. Wat je vindt van dat toestel kan ik alleen maar beamen.
                Heb namelijk hetzelfde. Je kan er lekker snel mee an de slag als je het bij hebt. De prijs is ook nog betaalbaar en je kan er toch veel mee doen. Ik heb het ongeveer een drietal maand gebruik het bijna elke dag voor vanalles en nog wat en je leert iedere dag bij.

Van dit forum kan ik ook zeggen op en top...
                Ik heb hier al veel bijgeleerd, met dank aan alle leden.

Nog veel plezier en leergenot,
                Groeten Olivier
                Olivier
                CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

Comment

Inderdaad, als je hem een seconde eerder had gehad, had je hetzelfde tegen een blauwe lucht. als je dan ook nog een beetje tele zou hebben zou hij ook meer beeldvullend geweest zijn. Maar naar de omstandigheden: niet mis.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

bedankt voor de reacties. Ja ik moet het toesel nog leren kennen en 'k vind het dan zo'n zonde dat het vandaag geen supermooi weer is want dat doet er toch veel aan om foto's te maken, of net niet? Kijken jullie niet naar het weer of als je zin hebt om wat plaatjes te schieten en het regent wat doen jullie dan?

Comment

bedankt voor de reacties. Ja ik moet het toesel nog leren kennen en 'k vind het dan zo'n zonde dat het vandaag geen supermooi weer is want dat doet er toch veel aan om foto's te maken, of net niet? Kijken jullie niet naar het weer of als je zin hebt om wat plaatjes te schieten en het regent wat doen jullie dan?
                      Een paraplu meenemen
                      mvg,
                      Ludo V.

Comment

en met 1 hand paraplu vastnemen en met andere fototoestel?

Comment

en met 1 hand paraplu vastnemen en met andere fototoestel?
                          nee, zo : http://www.fopshop.nl/fotos/groep23/2380100000017.jpg
                          Mvg. Renzowoef

Comment

Working...
                          X