Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lavendel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lavendel

Hallo,

hierbij mijn eerste online foto's.

Alle opbouwende kritiek is welkom! Hierbij nog wat bijkomende info (de exif informatie is niet meer zichtbaar doordat ik het bewerkt heb denk ik.)

Tv(Shutter Speed)
    1/200Sec.
    Av(Aperture Value)
    F5.6
    Exposure Compensation
    +1/3
    ISO Speed
    100
    Focal Length
    85,0 mm

Edit: nieuwe link naar foto gelegd, deze laadde soms niet
    Last edited by Sven T; 21 september 2008, 15:36.

Re: Lavendel

Met een paar dingetjes ga je hier de mist in...
    - compositie : de bloem breng je mooi, maar het insectje... dat zit daar wat in 't hoekje te verdwijnen, zodat het amper opvalt
    - belichting : i.p.v. + 1/3 EV denk ik dat je eerder negatief had moeten gaan. Er zitten uitgebrande blaadjes in de bloem, door het felle zonlicht dat er op staat.
    - scherpte : de foto is niet wat je noemt "vlijmscherp".

Toch vind ik het goed dat je voor de diagonaal ging. Weet dat insecten bijzonder moeilijk zijn. Ik ben er nu weer een tijdje tussenuit tussen macrofotgrafie, heb net nog even wat geprobeerd, maar mijn 100 foto's zitten allemaal in de vuilbak. Het minste dat je bloemetje beweegt, ga je met scherpstelling de mist in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Met een paar dingetjes ga je hier de mist in...
      - compositie : de bloem breng je mooi, maar het insectje... dat zit daar wat in 't hoekje te verdwijnen, zodat het amper opvalt
      - belichting : i.p.v. + 1/3 EV denk ik dat je eerder negatief had moeten gaan. Er zitten uitgebrande blaadjes in de bloem, door het felle zonlicht dat er op staat.
      - scherpte : de foto is niet wat je noemt "vlijmscherp".

Toch vind ik het goed dat je voor de diagonaal ging. Weet dat insecten bijzonder moeilijk zijn. Ik ben er nu weer een tijdje tussenuit tussen macrofotgrafie, heb net nog even wat geprobeerd, maar mijn 100 foto's zitten allemaal in de vuilbak. Het minste dat je bloemetje beweegt, ga je met scherpstelling de mist in.
      Ivm die belichting, als ik die dan op -1/3 EV had gezet, ipv +1/3 EV, zou dit dan ook de scherpte positief beïnvloeden? Of zou een "echte" macrolens soelaas brengen, vermits ik deze foto met een 17-85mm kitlens van canon heb getrokken

Comment

Ik smijt er nog even een andere bij, die ik persoonlijk minder geslaagd vond. Nu misschien denk jij er anders over?

Comment

Uw tweede post vind ik al veel beter.De scherpte ligt nu op het insect, toch nog wel een beetje overbelicht maar zeker geen slechte foto Met het gebruik van een macrolens ga je nog meer detail kunnen vatten van een insect maar de scherpstelling is ook vele malen moeilijker wegens de beperkte dof van zo'n lens
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

Comment

Working...
          X