Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paaltjes....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• paaltjes....

Hey,

Vandaag een uitstapje met de moto gedaan, en we zijn een mooi stukje natuur gepasseerd, wat vinden jullie ?

Re: paaltjes....

bij alle drie de opnamen is het diafragma(F) veel te laag.
    zou het de volgende keer bij dit genre fotografie toch echt omhoog gooien.
    minimaal F8 of nog iets hoger.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat bouk wil zeggen... door een kleiner diafragma, een groter getal dus (F8, F11, gebruik eventueel de "landschapsmodus" van je toestel) haal je meer scherptediepte, wat hier toch wel gewenst is, OF je gebruikt de aanwezige structuren om naar het onderwerp te voeren, bijvoorbeeld de bootjes aan de horizon, en dan horen deze scherp te zijn, en dan kan je wel met een groot diafragma werken, zoals in de tweede foto. Ik mis toch een beetje scherpte in het algemeen, maar dat kan aan de verkleining liggen. In de eerste vind ik je opzet het minst geslaagd, omdat daar het repetitieve van de palen niet goed uitkomt, en deze ook een beetje last hebben van overmatig licht.
      Toch vind ik het drie heel toffe composities, met aandacht gemaakt.

Comment

Ik had deze foto's wat bewerkt omdat ik vond dat de kleuren niet zo mooi uitkwamen, ... Dit zijn ze origineel, is dit beter dan ?

Comment

Ik vind de originele met de 2 rijen palen veel mooier dan de bewerkte. Maar ze missen toch wat scherpte. Inderdaad toch naar een F8 en meer. Ik had het zelfde probleem in ongeveer het zelfde idee.

Foto's zijn met een F9 en F13 denk ik. Mijn probleem was de bewegingsonscherpte.

Andries
          ::: Flickr :::

Comment

Working...
          X