Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele foto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enkele foto's

Nu het me eindelijk lukt foto's in dit forum te plaatsen wil ik ze graag eens laten keuren
    wat denken jullie ervan?

Edit Mod Al deze foto's zijn veel groter dan de toegestane 400kb en derhalve verwijderd. U kunt middels de "aanpassen" knop een gecorrigeerde versie terugplaatsen.

*** TS is inmiddels wel weer online geweest , maar de foto's zijn niet teruggeplaatst. Een topic zonder foto's is nutteloos , dus een slotje erop.***

Sluitertijd: 1/125
    Diafragma: 16
    ISO: 100

Sluitertijd: 1/125
    Diafragma: 7,1
    Brandpunt afstand: 45mm

Sluitertijd: 1/500
    Diafragma: 5,6
    Brandpunt afstand: 80mm
    Last edited by Hanske; 21 september 2008, 08:09.
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Re: Enkele foto's

Van belichting en kleur vindt ik ze alle drie goed.Wat betreft de compositie moet je rekening houden met de gulden snede in de eerste foto, ik zou er rechts wat van afhalen en links meer ruimte geven.
    De tweede mag je links en rechts meer ruimte geven, dan komt het kasteel beter tot zijn recht.
    De derde zit dan wel goed van compositie maar is helaas niet scherp.
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Comment

Ik ga akkoord met hierboven, maar bij de eerste foto had je misschien kunnen opteren voor een langere sluitertijd zodat het water van de waterval meer zijdeachtig zou worden. Maar dat is misschien mij persoonlijke smaak.
      Wimblog.be
      urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

Comment

sluitertijd bij de eerste OK voor mij, water hoort te sprankelen zo als hier.
        jammer dat je drie zo heel verschillende opnamen plaats, komt wat rommelig over.
        drie plaatsen geen probleem, maar als ze iets gemeen hebben geeft voor de kijker(beoordeler) meer kijkplezier.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De eerste vind ik een goeie foto. Goeie belichting, mooi licht en schaduwspel.
          De tweede kan inderdaad wat ruimte gebruiken.
          De derde is een moeilijke. Scherpte lijkt me ok, het licht zal wel ok zijn, maar het is jammer dat dat éne lichte puntje op het insect maakt dat de rest van de foto zo donker moet zijn. Stralende zon, en een foto die aandoet alsof hij in de schaduw genomen is.

Comment

mag ik vragen waarom je bij de eerste foto je diafragma zo klein gekozen hebt? Bij een groter diafragma kan de sluitertijd korter en bevries je de druppels meer (vind ik persoonlijk een mooi beeld)

Verder mooie plaatjes hoor!
            Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

Comment

Hoi, iedereen bedankt voor de reacties!
              Ik heb vooral nagedacht en geprobeerd de instellingen van de camera te leren gebruiken. (alles is handmatig gedaan). Qua compositie zal ik dus nog wat moeten oefenen en experimenteren. Ik ga jullie commentaar uiteraard goed proberen te benutten.
              De eerste foto is een van de allereerste die ik enkele maanden geleden getrokken heb nog met een compactje (nu heb ik een D80), maar ik ben er zelf zo tevreden over dat ik die hier wou opzetten.
              De diafragma keuze is gekozen omdat ik een scherpe foto wou, maar nu weet ik beter dat de scherptediepte op de diepte slaat die hier overal even diep is Een groter diafragma had idd beter kunnen zijn.
              Wat een dag, alles in schoonheid
              Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
                Een groter diafragma had idd beter kunnen zijn.
                Sommigen zien liever druppeltjes, anderen liever een melkige brij. Ik vind het eigenlijk net goed zo. Er zit nog wat beweging/stroom in... Als je al weet hoe je 't moet beïnvloeden, ben je hoe dan ook al een heel eind op weg.

Comment

Working...
                X