Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Foto's zijn op zich niet slecht voor een beginner , wat ik trouwens ook ben . Toch denk ik dat ze nog mooier zouden zijn als U een foto neemt ( 2 en 3 ) wanneer de dieren rechtstreeks in de lens kijken . Zodanig zijn de ogen ook scherp .
grt ,
foto 1 : stel scherp op je onderwerp , hier is vooral het gebouw op de achtergrond scherp en het beestje niet. Je hebt een beetje pech met de lichtomstandigheden. Hierdoor is zowel dak, grond als horens uitgebrand.
Compo = ok
Foto 2 : uitgebrande achtergrond een kleiner f getal of minder scherptediepte had hier een verbetering geweest.
Compo vind ik hier goed. => beste foto
Foto 3 : Foto spreek mij niet aan : standpunt vind ik nogal ongelukkig gekozen. Teveel scherptediepte. Storende elementen rechts vanonder , linkerpoot onscherp. Rug ooievaar uitgebrand.
Hopelijk kan je hier al wat mee opsteken, véél succes.
grtz
Jotto
Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1
vooral 2 vind ik mooi, het blauw springt direct in het oog en daarna ontdek je de rest. de achtergrond is idd wel iets uitgebrand maar is op zich wel goed als achtergrond vind ik.
geupgrade naar Nikon D80, Nikkor 18-200 , Velbon CX-560
Waar je volgende keer moet op letten :
Foto 2 : uitgebrande achtergrond een kleiner f getal of minder scherptediepte had hier een verbetering geweest.
Foto 3 : Teveel scherptediepte.
Jotto
Comment