Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude roeiboot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude roeiboot

Een oude roeiboot in Le Hâble, Normandie.

Apparaat: Nikon D40
    Lens: 18-55mm F/3.5-5.6G
    Brandpuntafstand: 31mm
    Ontwerpstand: Handmatig
    Diafragma: F/13
    Sluitertijd: 1/125sec
    ISO: 200
    Zwart-wit

Brandpuntafstand: 20mm
    Zwart-wit

Brandpuntafstand: 20mm
    Zwart-wit
    For glory!

Re: Oude roeiboot

zonde van zo,n mooie sloep, zit hier bijna te huilen bij het aanzien.
    de tweede opname is het best belicht, de eerst mag nog wat meer contrast in.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De tweede geniet ook mijn voorkeur.
      De laatste is ongeveer de 2e maar vanuit een ander standpunt, waarbij ik het standpunt van de 2e veel beter vind. Ook het 2e bootje op de achtergrond is mooier dan de gebouwen bij de laatste foto.

Bij de eerste is het contract inderdaad wat minder. Heb je de foto's meteen gemaakt in z/w? Want ik zie dat je bij de exif gegevens z/w gezet hebt. Je neemt best je foto's altijd in kleur. Zwart-wit omzettingen kan je nadien nog altijd doen om je computer. Dit zal een beter resultaat geven dan de z/w omzetting van je kodak. Daarnaast kan je z/w omzetting nog altijd nadien doen, maar kleur kan je nooit meer terug halen.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Misschien volgende keer bij het kadreren, ook even kijken of alles recht staat. Ik mis in het grijs toch wel wat zwart en wit... ietwat punch kunnen deze foto's wel gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Misschien volgende keer bij het kadreren, ook even kijken of alles recht staat. Ik mis in het grijs toch wel wat zwart en wit... ietwat punch kunnen deze foto's wel gebruiken.
          Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Bij het kadreren kijk je best niet alleen naar het onderwerp maar ook naar de achtergrond. Bij foto 2 en 3 staat de horizon heel erg schuin. Bij foto 2 valt dit niet zo sterk op, maar bij foto 3 is het storend.

Anderzijds heb je wel oog voor het "interessante" in het gewone en dat verdient een
          Geniet van foto's maken

Comment

Bedankt voor de reacties! Goei tips!!

Dat van de horizon vind ik zeker een goede tip. Daar zal ik de volgende keer proberen op te letten. Als ik hem nu draai valt er een deel van de boot weg, en vind ik de foto iets minder.

De foto's heb ik meteen in zwart/wit getrokken, maar wel in raw formaat (hierdoor worden de kleuren ook opgeslagen).
            For glory!

Comment

2de is de mooiste en de horizon,.... inderdaad, als de kenners het zeggen valt het mij ook steeds op maar die tips zijn goud waard.

Comment

Working...
              X