Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omloop van vlaanderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• omloop van vlaanderen

Hallo,
    gisteren naar de omloop van vlaanderen geweest met mijn toekomstige camera (canon 450D, die eind dit jaar overkoop van mijn pa).
    Het was de eerste keer dat ik foto's ging nemen met een spiegelreflex en ondervonden dat er toch veel komt bij kijken.
    De lens die erop zit is een Tamron 28-300 3.5-6.3.
    Het zal wel aan mij gelegen hebben, maar ik heb vrij veel foto's die net niet helemaal scherp zijn.
    Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Hier zijn mijn eerste foto's:

Graag wat opbouwende commentaar
    Canon EOS 450D :: Canon 18-200 IS :: Batterygrip :: Canon Speedlite 430EX II :: Lowepro Slingshot 200AW

Re: omloop van vlaanderen

De laatste twee vindk ik wel geslaagd.
    Bij die eerste denk ik dat je moet pannen met je camera ik heb hier zelf nog geen kaas van gegeten maar het komt er denk ik op neer dat je de camera mee met de auto moet beweging.
    Je moet maar is gaan kijken in de showcase van sport daar zal je vele voorbeelden vinden van panning.
    Ik hoop dat hhier iets aan hebt.

Groeten Vince

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaVinzius Bekijk bericht
      De laatste twee vindk ik wel geslaagd.
      Bij die eerste denk ik dat je moet pannen met je camera ik heb hier zelf nog geen kaas van gegeten maar het komt er denk ik op neer dat je de camera mee met de auto moet beweging.
      Je moet maar is gaan kijken in de showcase van sport daar zal je vele voorbeelden vinden van panning.
      Ik hoop dat hhier iets aan hebt.

Groeten Vince
      Van dat pannen wist ik en heb ik ook geprobeerd, maar de wagens komen van achter de struiken dus is dat wel wat moeilijker .
      Canon EOS 450D :: Canon 18-200 IS :: Batterygrip :: Canon Speedlite 430EX II :: Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Met mijn bescheiden mening zou ik bij de eerste foto een snellere sluitertijd gebruiken zo dat je alles bevriest, ook de wielen, zodat de wagen in zijn geheel veel scherper zal lijken.
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
          Met mijn bescheiden mening zou ik bij de eerste foto een snellere sluitertijd gebruiken zo dat je alles bevriest, ook de wielen, zodat de wagen in zijn geheel veel scherper zal lijken.
          Niet noodzakelijk... er staat hier nog een topic met haarscherpe foto's op 1/50ste. Pannen (het volgen van het bewegende onderwerp) kan perfect op sluitertijden tussen 1/60ste en 1/150ste. Hoe langer je sluitertijd, hoe moeilijker, maar ook hoe beter de beweging er in zit.

Panning is wel iets dat je best toepast op een zijdelingse beweging omdat bij een frontale beweging, je onderwerp door het naderen groter wordt. Dus daar neem je best een iets kortere sluitertijd.

BTW... Ik vind de tweede en de derde foto heel geslaagd. Mooie actie, goei moment van afdrukken. De eerste mist een tikkeltje scherpte, maar is eveneens verdienstelijk.

Comment

Bij foto 1 inderdaad wat meer pannen, zodat achtergrond wat waziger wordt en er meer gevoel van beweging in je foto zit (moet inderdaad niet met snelle sluitertijden gebeuren want dan bevries je mogelijks de spaken van de wielen en verlies je terug snelheid in je beeld)

Foto 2 en 3 zijn ok voor mij, perfect moment afgedrukt. Alhoewel mij dat verkeersbord op foto 2 wat stoort.
            Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

Comment

voor je eerste fotos, is dit zeker niet slecht verlopen. Er staan wat storende elementen op de plaat zoals een verkeersbord, en die wit-rode tape die overdadig aanwezig is. Maar om dit te vermijden kan je enkel maar een andere plaats innemen. 2 en 3 lijken me de meest scherpe moest dit een criterium zijn. Waarschijnlijk door de panning techniek die je inoefend.
              ik kies drie als meest geslaagde foto, omdat de crew hier goed te zien is. Ik vraag me steeds af hoe die mannen de gazet kunnen lezen met die schokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                voor je eerste fotos, is dit zeker niet slecht verlopen. Er staan wat storende elementen op de plaat zoals een verkeersbord, en die wit-rode tape die overdadig aanwezig is. Maar om dit te vermijden kan je enkel maar een andere plaats innemen. 2 en 3 lijken me de meest scherpe moest dit een criterium zijn. Waarschijnlijk door de panning techniek die je inoefend.
                ik kies drie als meest geslaagde foto, omdat de crew hier goed te zien is. Ik vraag me steeds af hoe die mannen de gazet kunnen lezen met die schokken.
                Ik begrijp volkomen je commentaar en dat had ik ook opgemerkt.
                Het probleem met rally is natuurlijk de afbakening met de tape en op de laatste 2 foto's stond ik al op 1.5m van de weg (waar ik niet mocht staan zelfs, wat begrijpelijk is). Grotere risico's nemen doe ik liever niet. Aan de overkant stonden al een paar fotografen dus dat was ook niet echt een optie.
                En ja, de co-piloten, chapeau zenne!

@ de rest: thx voor de comment en hoop dat ik in het vervolg meer zulke foto's kan posten en kan nemen
                Last edited by Glenne; 14 september 2008, 20:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenne Bekijk bericht
                  Ik begrijp volkomen je commentaar en dat had ik ook opgemerkt.
                  Het probleem met rally is natuurlijk de afbakening met de tape en op de laatste 2 foto's stond ik al op 1.5m van de weg (waar ik niet mocht staan zelfs, wat begrijpelijk is). Grotere risico's nemen doe ik liever niet. Aan de overkant stonden al een paar fotografen dus dat was ook niet echt een optie.
                  En ja, de co-piloten, chapeau zenne!

@ de rest: thx voor de comment en hoop dat ik in het vervolg meer zulke foto's kan posten en kan nemen
                  Er zijn twee plaatsen waar je de beste fotos maakt, en dat is
                  1: in het begin van een bocht, waar je de piloten kunt spotten als ze naar je toe rijden voor die bocht. Helpt je ook die rode tape te mijden. en 2 : naast een recht stuk waar je je panningtechniek ten volle kunt uitoefenen. Maar het volk rondom zijn dan meestal storende elementen.

Comment

Er zijn twee plaatsen waar je de beste fotos maakt, en dat is
                    1: in het begin van een bocht, waar je de piloten kunt spotten als ze naar je toe rijden voor die bocht. Helpt je ook die rode tape te mijden. en 2 : naast een recht stuk waar je je panningtechniek ten volle kunt uitoefenen. Maar het volk rondom zijn dan meestal storende elementen.
                    met veel oefenen en leren komen we er wel, maar we zijn nog niet aan de nieuwe patatjes

Comment

voor je eerste fotos, is dit zeker niet slecht verlopen. Er staan wat storende elementen op de plaat zoals een verkeersbord, en die wit-rode tape die overdadig aanwezig is. Maar om dit te vermijden kan je enkel maar een andere plaats innemen.
                      Ik ben 't hier niet mee eens. Die dingen naast de weg horen ook bij het gebeuren. ik vind ze eigenlijk helemaal niet afleiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Ik ben 't hier niet mee eens. Die dingen naast de weg horen ook bij het gebeuren. ik vind ze eigenlijk helemaal niet afleiden.
                        wat hoort bij het gebeuren mag ook op de foto, daar ben ik het mee eens. maar als je het kan vermijden is het toch altijd een stapje verder niet ?

Comment

wat hoort bij het gebeuren mag ook op de foto, daar ben ik het mee eens. maar als je het kan vermijden is het toch altijd een stapje verder niet ?
                          Breng je dan nog het gebeuren in beeld ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            Breng je dan nog het gebeuren in beeld ?
                            Deze kwam ik op het net tegen naar aanleiding van de nieuwe 50D
                            http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos...s/4_sports.jpg

zonder tape en verkeersborden.

Comment

Deze kwam ik op het net tegen naar aanleiding van de nieuwe 50D
                              http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos...s/4_sports.jpg

zonder tape en verkeersborden.
                              Ehh, maar met een 600mm
                              Zou erg zijn, nog veel van de omgeving erop zetten met zo'n kleine beeldhoek.

Comment

Working...
                              X