Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

smakelijk!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• smakelijk!

geen idee waar ik het posten moest!
    geen super foto's! een probeersel!

normandische pannenkoeken:

250gr bloem, 1/2 l melk, 50gr suiker, 25gr boter, 4 eieren, 2 appels en caramelsaus.

bereiding: - bloem, melk, boter, eieren en suiker tot beslag mixen ( = pannekoeken)

appels schillen, klokhuis eruit en in dunne schijfjes (max 4mm) snijden

daarna

1 & 2. appels langs beide kanten bruin bakken
    3. beslag erbij gieten
    4. pannenkoek draaien
    5. caramelsaus op de ene kant gieten
    6. kant met caramel in pan laten carameliseren

en klaar

Edit mod: maximaal 3 foto's per topic , de 4e is derhalve verwijderd.

is dit iets?

hoe zouden jullie dit doen?

mvg david
    Last edited by Hanske; 12 september 2008, 05:11.
    nikon stuff

Re: smakelijk!

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    hoe zouden jullie dit doen?
    Anders...
    1ste foto... de achtergrond hoeft er niet bij. Zoveel mogelijk vermijden of zorgen dat hij weg zit ACHTER de DOF. De scherptediepte van 't onderwerp lijkt me OK, maar dat zwart stukje rechts, nog even wegclonen. Zoveel mogelijk beeldvullend werken. Geen plaats laten voor je naam. Zet deze nadien eventueel in het kader.
    2de foto... als je shopt, doe het dan heel goed. Gebruik de pen en blijf iets binnen je voorwerp. Ook daar weer het zwarte hoekje weg
    3de foto... zouden 6 dezelfde foto's moeten zijn, wat mogelijk moet zijn met een statief.
    4de foto... links en boven kan er nog een flink stuk af.

Scherpte en kleuren vind ik prima, compositie en het shopwerk net iets minder.

Wat licht betreft... ik zou werken zonder veel lampen, met enkel het aanwezige daglicht. Als de zon er niet rechtstreeks op staat, denk ik dat dat vanaf statief perfect mogelijk is. Geen licht = geen hinderlijke reflecties.

Comment

Re: smakelijk!

vind het heel leuk gedaan maar, meer iets voor fotoverhalen gezien het hier aantal gebruikte opnamen(meer dan drie).
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
      X