Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pootje baden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pootje baden

Camera Model: Canon (Canon DIGITAL IXUS 960 IS)
    Lens Focal Length: 7,70 mm (7,70-28,50 mm)
    Shutter Speed: 1/80 sec
    F-Number: F2,8
    ISO: 80
    Compensation: EV 3/3

Re: Pootje baden

Grappige plaat
    Spijtig van de uitgebrande lucht en ook de prikkeldraad stoort mij een beetje

Groeten davinzius

Comment

Prikkeldraad hoort nu eenmaal bij weidefoto's... koeien staan achter prikkeldraad, dus mag m.i. dienen draad blijven staan, maar je zou hem kunnen rechtzetten.

Om de uitgebrande lucht te vermijden... het EV-knopje gebruiken. Als je donkere en lichte partijen in één foto hebt, maakt de camera een gemiddelde op basis van het totaal aan licht dat hij binnenkrijgt. Heel vaak zijn de lichte partijen dan uitgebrand.
      De IXUS heeft waarschijnlijk, net als mijn Olympus,wel een histogram dat je op het display kan toveren. In dat histogram kan je zien hoe het licht zit. Heb je een piek tegen het rechtergedeelte, dan heb je zoals hier, uitgebrande partijen. Door EV -0,3, -0,7 of -1 te kiezen zal je merken dat het licht telkens naar links opschuift. Kunst van juist belichten, ook met een compactcamera is te zorgen dat het licht onderaan rechts tegen de kant komt, maar daar niet omhoog klimt.

Comment

Ik volg ...
        De prikkeldraad is hier onderdeel van de natuurlijke omgeving ... Je gaat toch ook de zon niet wegshoppen omdat ze in de weg staat?

Foto had misschien beter onder fotofun gekomen
        Last edited by Decapix; 10 september 2008, 21:45.
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Ha de folker,

Het is wel een leuk beeld. de compositie zit wel goed vind ik, maar zoals al reeds is gezegd is de lucht en de prikkeldraad wel storend.
          Maar met photoshop kan je natuurlijk altijd een beetje toveren.

Comment

Ik volg hier festina.
            Wat je hier nog kan doen nadat je de prikkeldraad hebt rechtgezet is de foto boven en onder bijsnijden zodat het iets panoramaformaat wordt. Je verliest dan een heel stuk van die uitgebrande lucht en een stuk van de niet veel zeggende voorgrond.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
            X