Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

yup, weer een beginnertje :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • yup, weer een beginnertje :)

    M'n eerste foto's zijn online geraakt.

    Hier m'n eerste 3






    graag zoveel mogelijk meningen... Hoop des te sneller te leren.
    Mag ook over rand, naam ed gaan.
    Alvast iedereen bedankt.

    -> Wijzigingen
    !!! Door de eerste opmerkingen ben ik dadelijk aan de slag gegaan en heb m'n kader en naam lichtjes aangepast.
    !!! Ook tijdens het verkleinen van de foto's heb ik meer gelet op behoud van de scherpte. (bicubic sharper in PS).
    !!! En ook voor het opslaan in jpg-formaat heb ik deze keer erop gelet dat ik rond de 250kb zit zoals aangeraden is hier.
    !!! Indien nog iemand de oude foto's wil bekijken, laat me gerust iets weten.

    Nogmaals hartelijk dank en pls laat de comments maar komen
    Last edited by Goef15; 7 september 2008, 15:17.

  • #2
    Re: yup, weer een beginnertje

    Compo en DOF zitten al redelijk goed
    Mis alleen scherpte op de platen.

    Rond is veel te bombastisch en de naam valt niet echt op, de kleur van de rand vind ik persoonlijk ook niet ok.Deze combineert niet met alle fotos, misschien beter voor zwart of wit gaan en wat fijner?



    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: yup, weer een beginnertje

      Alvast bedankt voor de snelle reactie en de comment.
      Ik weet dat ik alleszins de eerste maanden m'n foto's alleen in het beginnerhoekje zal moeten plaatsen. :-)
      Zal dadelijk beginnen aan een ander kader, kan wel begrijpen dat niet alle foto's hier bij passen.

      thx,
      Wouter

      Comment


      • #4
        Re: yup, weer een beginnertje

        ook mijn mening , hoogstens een heel fijn sober gekleurd kadertje. Deze dikwijls veel te dikke en fel gekleurde kaders gaan met te veel aandacht lopen.

        wat de werking met de DOF betreft zit deze bijna helemaal goed. op de derde had ik misschien iets meer DOF gezet zodat het scherpe gedeelte in het midden iets groter is.

        verder knap werk
        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

        Comment


        • #5
          Re: yup, weer een beginnertje

          je derde vind ik mooi, het is leuk te zien dat die stam je naar de sterren brengt .

          Comment


          • #6
            Re: yup, weer een beginnertje

            gewoon de mening van een ander beginnertje hoor
            De boom is mooi maar ik zou hem liever van scherp naar onscherp zien gaan ipv zoals nu: onscherp - scherp (in het midden) - terug onscherp.

            Hoe je dat dan weer moet doen is een andere zaak natuurlijk... misschien aan begin scherpstellen en dan meer scherptediepte geven ?

            Voor de rest: knappe start. Keep up the good work.

            Cheers
            VPW
            Just do IT - Canon 450D

            Comment

            Working...
            X