Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 foto's

Genomen op vakantie in Bellaria (mijn broertje als 'model')
    Heb toen de hele reis moeten rondlopen met een polarisatiefilter op mijn lens, ik kreeg hem er niet meer af, door de
    vele pogingen om hem eraf te schroeven, zaten er ontzettend veel vlekken op de filter die ik er ook al niet af kreeg

Een simpel bloemetje in onze tuin

Tips zijn welkom!
    Last edited by Leandra; 6 september 2008, 14:17.

Re: 2 foto's

En wat vind je zelf van deze foto's ? Waarover ben je tevreden en waarover niet?

Zo voor de vuist weg:
    * bij de foto van jouw broertje vind ik het storend dat de achtergrond scheef staat en bovendien vind ik die achtergrond weinig bijdragen tot het geheel
    *voor de foto van de boot was ik wat meer door de knieën gegaan en had ik wat minder strand op de voorgrond gezet
    *de derde foto vind ik een raar kleurtje hebben: staat je witbalans goed of heb je een bepaalde bedoeling met deze kleurzetting?

Mvg,
    Chris
    Geniet van foto's maken

Comment

Ik volg mijn voorhanger voor een groot deel.

Broer en bloem zit in beide gevallen met een foutieve WB.
      bovendien mis ik ook scherpte bij broer (mogelijks door de verkleining).
      Bloem mist alle scherpte op essentiele punten, geen DOF (scherptediepte), bad WB, bad compo ... enne ... verkeerde bloem gekozen.

Boot .. je mist hier de noodzakelijke symmetrie.
      Lager standpunt zou hier m.i. niet veel geholpen hebben doordat je hierdoor ook de achtergrond vanuit een lager standpunt zou krijgen.

Al bij al 2 foto's die thuis horen in een boek met familiekiekjes.. en de bloem .. in de recylce bin. (sorry for being cruel)
      .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
      ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
        Ik volg mijn voorhanger voor een groot deel.

Broer en bloem zit in beide gevallen met een foutieve WB.
        bovendien mis ik ook scherpte bij broer (mogelijks door de verkleining).
        Bloem mist alle scherpte op essentiele punten, geen DOF (scherptediepte), bad WB, bad compo ... enne ... verkeerde bloem gekozen.

Boot .. je mist hier de noodzakelijke symmetrie.
        Lager standpunt zou hier m.i. niet veel geholpen hebben doordat je hierdoor ook de achtergrond vanuit een lager standpunt zou krijgen.

Al bij al 2 foto's die thuis horen in een boek met familiekiekjes.. en de bloem .. in de recylce bin. (sorry for being cruel)
        nou nou..tis hier beginners hoor, mensen komen hier om wat te leren!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          nou nou..tis hier beginners hoor, mensen komen hier om wat te leren!!
          grt,bouk.
          Tuurlijk.
          Dat wil echter m.i. niet zeggen dat we het mooie foto's moeten noemen als dit niet het geval is
          Ik ben de eerste om bij beginners eerst een poging te doen om het doel van de foto te aanschouwen voor ik verder van commentaar voorzie.
          Als ik echter alleen maar met een fotoalbum in mijn achterhoofd eindig, dan zal ik hier ook geen doekjes om winden (hoe pijnlijk dit soms ook kan aankomen).
          Ik vind dat ook beginners recht hebben op de waarheid.

Enne ... toegeven... jaaaaaren terug maakte ik ook dit soort fotos.
          Daar is dan ook niets verkeerd mee.
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Working...
          X