Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste reisfoto's (Corfu)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste reisfoto's (Corfu)

Eind augustus heb ik, vele boeken/tutorials/enz over fotografie later, de kans gekregen om tijdens een 10-daagse vakantie in Corfu eens te testen of ik de theorie ook wat in praktijk kan brengen.
    Het was moeilijk om uit bijna 2500 foto's er 3 te kiezen, maar ik ga het er toch op wagen!

Alle foto's zijn gemaakt met een D40 met de standaard kitlens (18-55 zonder VR).

Exposure Time = 1/320"
    F Number = F9
    ISO Speed Ratings = 200
    Focal Length = 26mm

Exposure Time = 1/640"
    F Number = F7.1
    ISO Speed Ratings = 200
    Focal Length = 55mm

Exposure Time = 30"
    F Number = F20
    ISO Speed Ratings = 800
    Focal Length = 18mm
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Re: Eerste reisfoto's (Corfu)

3 mooie, met een goeie compositie, weinig op aan te merken, behalve bij de eerste misschien, dat hij de indruk geeft dat hij een beetje scheef staat (overhelt naar links).
    De tweede is mooi gespeeld met DOF.
    De derde is gemaakt op ISO 800 en F20... als je daar nu ISO 200 en F8 zou genomen hebben, had je ongeveer dezelfde sluitertijd, en toch wel wat minder ruis in het plaatje. F8 in groothoek is meer dan vaak meer dan genoeg, zeker voor landschappen. Ik probeer nachtfoto's altijd te maken op ISO 100 en ga met de ISO's enkel omhoog, als de sluitertijd echt dramatisch lang wordt.

Comment

Ik volg...
      Vooral ook het bordje 'to the beach' doet mensen nadenken (zeker als je het weggetje kent welk ernaartoe leid).
      3de vind ik ondanks de ISO800 super geslaagd. De sfeer die door de verlichting gemaakt is, komt hier prachtig naar voor.
      .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
      ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Ik had ook de indruk dat de eerste misschien wat scheef stond, maar wist niet juist hoe. Heb er al wat aan gedraaid, maar had nooit de indruk dat hij perfect recht stond. Ligt misschien gewoon aan de bergen op de achtergrond.

Dan wat betreft de avondfoto. Camera stond ingesteld op shutter priority (20 sec), en had pas achteraf gezien dat hij het diafragma op f20 had gezet. Achteraf gezien had ik beter volledig manueel getrokken.
        Daarnaast was ik vergeten na de vorige foto's om de ISO weer aan te passen (waren portretten 's avonds, dus kon mij geen lange sluitertijd permitteren, vandaar hogere ISO).

Nuja, ik ben nog altijd een beginner, en fouten zijn er om uit te leren, en dat heb ik zeker gedaan. Merci voor de opbouwende kritiek.

Als er nog iemand ergens opmerkingen op heeft, laat gerust maar komen.

BTW, het bordje 'to the beach' -> van daar was het nog ongeveer 20 minuten naar beneden wandelen volgens een Griekse man bovenaan de berg. Gezien we nadien dan ook terug naar boven moesten, hebben we de tocht naar het strand niet gewaagd
        Last edited by molotovke; 5 september 2008, 20:21. Reden: aanvulling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
          BTW, het bordje 'to the beach' -> van daar was het nog ongeveer 20 minuten naar beneden wandelen volgens een Griekse man bovenaan de berg. Gezien we nadien dan ook terug naar boven moesten, hebben we de tocht naar het strand niet gewaagd
          Ik ken dat weggetje ... is echt van categorie 'nie te doen'
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
            Ik ken dat weggetje ... is echt van categorie 'nie te doen'
            Da klopt maar al te goed
            Mijn vriendin is boven blijven staan terwijl ik een stukje naar beneden ben gelopen om deze foto te maken.

Comment

Heb trouwens een vraagje voor de iets meer gevorderde fotografen.

Ik begin de indruk te krijgen dat ik alle theorie wel onder de knie begin te krijgen, en ik merk het verschil in kwaliteit/compositie van foto's ook wel heel duidelijk ten opzichte van 2 maanden geleden.

Kan ik stilaan uit het beginnershoekje treden? Zijn er hier eventueel zelfs al foto's bij die ergens anders terecht kunnen? Of blijf ik beter nog even in het beginnershoekje zitten om hier verder te leren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                Heb trouwens een vraagje voor de iets meer gevorderde fotografen.

Ik begin de indruk te krijgen dat ik alle theorie wel onder de knie begin te krijgen, en ik merk het verschil in kwaliteit/compositie van foto's ook wel heel duidelijk ten opzichte van 2 maanden geleden.

Kan ik stilaan uit het beginnershoekje treden? Zijn er hier eventueel zelfs al foto's bij die ergens anders terecht kunnen? Of blijf ik beter nog even in het beginnershoekje zitten om hier verder te leren?
                Dat is iets wat iedereen voorzichzelf moet uitmaken.
                Ik volg jou uitspraak dat je ondertussen al veel bijgeleerd hebt (zoef ) en van mij mochten bovenstaande foto's gerust ergens anders geplaatst geweest zijn (al had ik ze dan vermoedelijk niet gezien )

Comment

Working...
                X