Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portretten

Ik heb nu een Eos400D en denk erover over te schakelen naar een 450 als dat geen al te grote kost zou blijken.
    Vorige jaar heb ik in de States een nieuwe lens gekocht Een canon macro lens 100 mm.

Ik vind deze lens super voor portretten.
    Graag had ik jullie beoordeling gehad of ik goed bezig ben.

De eerste foto is een foto getrokken in Savannah US op een boottochtje, het meisje draaide zich om maar kennelijk wel wetende dat ik een foto zou trekken
    Ik was de foto bijna kwijt toen ik per ongeluk de kaart formatteerde maar kon hem toch recuperen, voor mij heeft deze foto een grote gevoelswaarde.

En dan twee foto's van m'n kinderen.

Iedereen vindt z'n kinderen de mooiste, maar wat vinden jullie van de manier waarop ze getrokken zijn? Ik vermoed dat ze wat scherpte missen maar met kinderen doe je sowieso al niet direct wat je wilt voor foto's

Ik heb beide foto's gewoon op 500*333 genomen van Flickr. Voor m'n macrofoto's zei iemand dat het jammer was dat ze zo klein waren. Is het dan beter eerst BD sizer te gebruiken en dan te posten? Moet je ze dan ook als verkleind op Flickr zetten?

Re: Portretten

De eerste is inderdaad een mooie foto met een pak emotie in de uitdrukking op 't gezicht.
    onderste rand van de arm is wel beetje vervelend... ofwel arm volledig, ofwel grotendeels wegcroppen.

De 2de ontbreekt wat scherpte in't gezicht en haar op't hoofd
    Iets meer DOF (scherptediepte) had hier gerust gemogen.
    Qua compo had ik deze ook liever in Portrait gezien.

3de is wel leuk.
    Ontbreekt ook wat DOF maar als 'sfeerplaat' mag deze er wel zijn.

TIP:
    Forumregels laten 900pixels toe (langste zijde). je mag foto's hier dus gerust nog wat groter plaatsen.

Overgang van EOS 400 naar 450 vind ik persoonlijk weggegooid geld. Behalve wat meer pixels krijg je volgens mij geen echte meerwaarde.
    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Sluit me aan bij Decapix, maar om nog wat aan te vullen... bij de derde is 't toch een beetje jammer dat die paal daar in 't midden staat. Hij verstoort het geheel toch wel een beetje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        bij de derde is 't toch een beetje jammer dat die paal daar in 't midden staat. Hij verstoort het geheel toch wel een beetje.
        De overgang van het hoofd is vrij strak/donker waardoor je dit effect krijgt.
        Het vrolijke gezicht maakt hier echter veel goed vind ik
        Echt iets wat de aandacht naar zich toe trekt.
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Working...
        X